Zoeken Vraag het forum

Pukkel muggenbult?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Izzy

Goedeavond.

Paar dagen geleden kreeg ik ineens dacht eerst een muggenbult. Rode vlek op mijn linkerbeen. Paar dagen verder de rode vlek is groter en zit er ook een gele push bultje op. Het lijkt dus echt op een puist, maar deze doet 10 x zoveel pijn. Lopen doet soms zeer en af en toe bijna noet mogelijk op die been. Ik wil hem eigenlijk wel openmaken, maar aanraken is al extreem gevoelig. Ook is het gebeid eromheen rood en warm. Ik voel ook dat er een soort van vocht in zit. Eene kant twijfel ik op de huisarts te bellen, maar straks is het gewoon een extreem grote puist en kom je er voor niks, voelt dan ook weer een beetje lullig.

Bijgevoegd even een foto. Ik hoor graag jullie advies

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Mogelijk dat er zich een steenpuist aan het ontwikkelen is. Ga ermee naar de huisarts

Reageren
    Izzy

Dankjewel voor de reactie! Een steenpuist is wel iets waarvoor ik na de huisarts zou moeten. Ik ben zo iemand die normaal gesproken nooit gaat en te lang wacht. Dus vind het dan lullig om heen te gaan voor niks. Het begon 2 weken geleden na een val van fiets toen been geschaafd, en uiteindelijk ontstoken wond. Dat goed schoongemaakt en gelukkig weg. Deze plek zit wel heel dicht bij de schaafwond

Reageren
    Izzy

Uiteindelijk is het 3 a 4 x teruggekomen. En deze week toch naar de huisarts gegaan. Deze x was mijn hele onderbeen rood en warm. Oom had ik al een tijdje koorts. Hrb nu een antibiotica kuur voor 10 dagen. 4 pillen dag. Hopelijk komt het nu niet meer terug. Was uiteindelijk wond roos waarschijnlijk. Ben er toch goed ziek van geweest

Reageren
Reageer op: Pukkel muggenbult?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.