Zoeken Vraag het forum

Wat kan dit zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • R

Goedenavond, in de loop van iets meer dan een jaar hebben 8 bobbels zich ontwikkeld op mijn torso. Ze variëren in grootte van 5mm tot ongeveer 15mm en ik ervaar ook geen pijn bij aanraking, behalve bij de oudste. Het begon enkele centimeters onder mijn linkertepel onderhuids tussen mijn ribben. Ze bevinden Hier bevinden zich er 4, 2 bevinden zich op mijn rug en de andere 2 rondom de navel.
    Ze zijn verder lichtelijk beweegbaar en voelen niet zacht aan. Lymfeklieren zijn het niet dat heb ik al gecheckt.

Mij is al geadviseerd om naar de huisarts te gaan door mijn moeder, maar dit heb ik overigens niet gedaan wegens het feit dat ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen.

Verder heb ik ook nog andere dingen ervaren die misschien niet heel gebruikelijk zijn voor een jongen van 16. Zo ben ik gedurende de afgelopen paar jaar, in combinatie met stress of gewoon zomaar flauwgevallen, 4 keer. Dit ging gepaard met een raar gevoel in mijn buik. Verder heb ik ook vaak last van steken (rondom/in?) m’n hart. Dit voelt alsof er iets verstopt zit en iemand er keihard doorheen duwt om er door te komen. Dit houdt echter niet lang aan. Eén enkele keer heeft het langer geduurd en dit was dan ook zeer pijnlijk. Ik heb vrijwel geen last meer van duizeligheid, maar dit was in het voorgaande jaar wel het geval. Iedere keer wanneer ik opstond, kon ik eigenlijk al wel weer meteen gaan zitten.

Mijn stofwisseling is extreem snel, dit maak ik op uit het feit dat ik heel erg veel eet. Nee, niet het puberachtige veel eten, maar echt extreme hoeveelheden. Ik kan eten wat ik wil zonder dik te worden en heb zelfs natuurlijk best wat spieren. Het probleem is echter dat ik het ook altijd warm heb (nooit koud tenzij ik onder de koude douche stap natuurlijk, maar zelfs dat gaat snel over), ik heel snel moe ben of me slapjes voel. Dit gebeurt of zomaar of wanneer ik niet heel veel heb gegeten.
    Mijn moeder heeft hypothyreoïdie en mijn vader hyperthyreoïdie, dus dit zou het eventueel kunnen verklaren.
    Nu ik dit zelf lees, had ik misschien al veel eerder aan de bel moeten trekken, maar ik wil toch graag horen wat het eventueel zou kunnen zijn. Ik maak me niet per se zorgen, maar het zou fijn zijn om te horen wat anderen denken dat dit zou kunnen zijn. Natuurlijk vervangt het geen praatje met een arts in het echt, maar het is iets.
    mvg,
    R

3 reacties
    Reageren
    R

Mijn hartslag is overigens in rust meestal tussen de 50 en 56

Reageren
    Suus

Ik zou het advies van je moeder maar eens opvolgen en naar de huisarts gaan.

Niet alleen voor een praatje,maar ook om onderzoek naar je klachten te laten doen.

Via een forum kun je geen diagnose stellen en daarnaast zijn hier ook geen artsen aanwezig.

Reageren
    John (moderator)

Ga dus met de klachten naar de huisarts!

Reageren
Reageer op: Wat kan dit zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.