- Zoruglu2 juli 2009 om 16:42
Hallo,
Ik heb sinds 3 dagen pijn aan mijn anale opening. Ik heb eens een spiegeltje gepakt om te kijken want ik voelde daar iets bengelen dat pijn doet, en ben wel geschrokken want er is een bolletje van bijna 1cm diameter en het doet nu echt pijn.
In het bolletje is er een kleiner, harder bolletje dat ik erin kan voelen.
De bol van 1cm is dus zacht vlees, en daarin is er een kleiner harder bolletje van +/- 5mm te voelen.De pijn-sensatie lijkt heel erg op het typische gevoel van branden/prikken dat een irritatie kan geven.
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn ow wat ik eraan kan doen? Uiteraard zal ik naar de dokter gaanals dit blijft aanhouden maar bennu ook niet zo warm om effe mijn anale streek zomaar te gaan tonen.
Alvast bedankt
9 reactiesReagerenbrenda A2 juli 2009 om 21:21meestal is het gewoon een aambei, die gaat vanzelf wel weer weg.
Reageren
je kunt er creme voor kopen.
Bij bloed in de ontlasting of aanhoudende klachten toch maar even aan de huisarts laten zien.
BrendaZoruglu2 juli 2009 om 21:39Bedankt voor het antwoord, Brenda. Nu weet ik waar ik naar moet uitkijken.
Ik ben nu wat aan’t surfen wat een aambei is enzo… Wij hebben hier thuis een tube Flamazinne liggen, is dat een geschikte zalf daarvoor?
ReagerenZoruglu2 juli 2009 om 22:01Oja nog een vraagje. Is het normaal dat het met momenten zo’n pijn doet dat ik met moeite kan neerzitten (op de grond)? Want het doet wel erg pijn.
Reageren
Over stoelgang kan ik nog niets zeggen want ik ben nog niet moeten gaan.brenda A3 juli 2009 om 18:13zou even naar de huisarts gaan, dan krijg je meteen de goede creme voorgeschreven.
Reageren
flamazinne is meer voor brandwonden, niet voor aambeien.
en ja, ze kunnen erg pijn doen.
drink voldoende vocht en eet voldoende vezels en beweeg zodat de ontlasting zacht genoeg blijft.
BrendaZoruglu5 juli 2009 om 10:43Bedankt voor je antwoord. Ik heb er tea tree olie op gedaan (verdund in water natuurlijk en aanbrengen met een watje) en de ontsteking is voortzeggen weg. Da’s al een + maar ik vrees dat die uitstulping te ver naar buiten is want die gaat niet weg.
Morgen ga ik naar de dokter. ’t is raar: ik kan de uitstulping er terug in duwen, maar als ik wandel of zit plopt dat er alweer na nog geen 2 minuten eruit.
Al ik het eringeduwd heb, en ik lig op mijn buik blijft het relatief goed zitten en ben ik pijnvrij (aangezien de irritatie fel is verminderd) maar zodra ik rechtsta en het plopt eruit doet het wel erg zeer.
Als het eruit plopt geeft het ook effe een vreemd electrisch gevoeltje, net alsof ze uit de sluitspier plopt en heb ik echt een prop in mijn poep! 🙂Van wat ik begrepen heb te lezen is dat dan fase 4 zeker?
Eigenlijk loop ik al jaren met aambeien zonder het te weten. Ik dacht dat het gewoon wat irritatie was en het ging tot nogtoe vanzelf weg dus nooit bij stilgestaan (wist niet eens dat aambeien bestonden!) maar nu gaat die wel niet meer vanzelf weg. Ik heb er trouwens 2: eentje vanachter en eentje langs links. Die van vanachter is een echte dikke vleesknobbel geworden.Mijn voorevoel zet me dat ze die zullen moeten afbinden zoals ik links en rechts op het net gelezen heb, zijn ze dan weg? Ik ben namelijk een beetje verward tss de uitspraken: eens een aambei is uitezakt blijft ze uitezakt, wil dat dan zeggen dat je daarmee voor de rest va je leven mee moet rondlopen? Of is het afbinden nodi om het uitezakte deel toe te knijpen zodat het afsterft en verdwijn? (zodat mijn poep weer de ouwe wordt?)
Ik weet het, veel vragen, en een bezoek naar de dokter zal antworden geven maar ik kan het niet verhelpen: ik ben wel bezorgd hé want met zoiets wil ik niet gedurig rondlopen 🙁
Alvast bedankt voor je antwoorden hoor Brenda, dat heeft me al veel erust gesteld! 🙂
ReagerenAnoniem5 juli 2009 om 14:01Er zit een “flubbertje” bij mijn anus. Doordat ik zo hard perste bij de bevalling van mijn kind, heb ik er zo’n ding aan overgehouden. Ik wil het weg laten halen. Schaam me met sex en soms doet het zeer met dragen van een string. Ik ben al eens naar de dokter geweest en die zegt dat ik dat beter niet kan doen i.v.m. moeilijke genezing omdat je toch moet poepen, pijnlijk. Maar het houdt me toch bezig. Heeft iemand dit ook?
Lees alle reacties op: http://www.dokter.nl/forum/Relatie-seksualiteit/117099-flubbertje-bij-anus.html
ReagerenHannah5 juli 2009 om 14:27Allemaal berichten over het onderwerp aambei.
ReagerenAnoniem27 juli 2009 om 14:54anoniem16 september 2012 om 01:58Hallo,
Ik ben 17 en ik heb ook zo’n bolletje… het doet heel veel pijn en k heb het nu 2 dagen ofzo… IK kan het terug duwen, maar dan komt het na een paar seconden weer naar buiten? IK Schrok me kapot toen ik mijn spiegeltje erbj hield… gaat dit weer weg? en weet iemand wat het is?… Ps. Heb stoelgang problemem, gebruik laxeermiddelen…
Reageren