Zoeken Vraag het forum

Corona

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Aboniem

Ik heb strepsils laten kopen met honing en citroen, en neem 2 paracetomol 3 keer per dag, ibuprofen kan ik niet innemen daar word ik duizelig van.
    Strepsil heeft wel verzacht .
    Het is nu me 3 de dag Kan het komende dagen nog ver ergeren of trekt het nu wel langZamer hand wel weg en word verminderdt.
    Sorry ik heb het best zwaar daarom ben echt benieuwd naar de verloop en dat ik nog zwaarder kan hebben. Het is nu me 3/4 dag

Suzan

Paracetamol zou je ook 4x per dag mogen nemen,dan kun je het nog wat dichter op elkaar innemen.
    En als dat echt niet helpt,bel even je huisarts om te vragen of er nog alternatieven zijn die eventueel wel verdragen kunt.
    Niemand kan je van te voren zeggen hoe het bij jou gaat verlopen, sommige mensen worden nauwelijks ziek,anderen zijn een paar dagen hartstikke ziek en weer anderen een paar weken…..
    Je kunt het alleen maar afwachten hoe dat bij jou zal zijn.

Reageren
    Anoniem

Mijn vraag is alleen , ik ben nu best ziek maar kan het zijn dat het komende dagen nog heftiger kan worden ik ben op me 4 de dag? Want ik had gehoord dat de eerste paar dagen heftig is en daarna met de dag verminderd word. Of is het hoe ik het nu ervaar hoe erg ziek ik ben zo verder of nog kan het nog veel erger zijn kan dat?

Reageren
    Suzan

Die vraag is niet te beantwoorden.
    Het kan zijn dat je nog zieker wordt,het kan zijn dat het nog een tijdje zo blijft of het kan zijn dat je het ergste gehad hebt.
    Bij de één wordt het idd na een paar dagen beter,ik ken iemand die een weekje lichte klachten had,toen een week hartstikke ziek werd en daarna nog een week een beetje ziek was.
    En ik ken mensen die positief getest zijn en alleen een paar dagen wat snotterig waren.
    Corona verloopt niet bij iedereen hetzelfde,dus niemand kan voorspellen hoe het bij jou zal gaan.

Reageren
    John (moderator)

Niet vreemd. Neem op tijd pijnstillers. 4 x per dag 1000mg

Reageren
    rob

mijn partner heeft nu corona heeft veel last van de keel maar als ze paracetamol slikt krijgt ze last van haar maag laat staan als ze ook nog ubiprofen slikt. ikzelf heb keelpijn maar na twee keer testen geen corona
    welk advies kunt uw ons geven en ondanks dat we 5 keer ingeent zijn. en hoelang moet men binnen blijven. je hebt toch ook frisse lucht nodig.

Reageren
    Suzan

@Rob

Als uw partner slecht tegen pijnstillers kan,is het verstandiger even contact op te nemen met de huisarts over wat zij gebruiken kan en of ze er een maagbeschermer bij zou moeten nemen.
    Op dit forum zijn namelijk geen artsen aanwezig.
    Wat betreft de “regels” met betrekking tot binnen blijven, daar kunt u alles over lezen op de website van het RIVM.
    Beterschap voor uw partner.

Reageren
Reageer op: Corona
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.