Goeiedag,
Ik ben heel erg benieuwd naar de verloop van corona. Ik weet dat het bij elk mens anders is, alleen wil graag weten op de hoeveelste dag het meest erg en meeste klachten kan je hebben. Dus bijv. De eerste dag licht en kan het zijn dat je pas na 5 6 dagen inneens heftig kan zijn? Ik had gehoord dat alleen 2 3 dag het heftigs is en derna minder word . Klopt het?
Ik heb dinsdag omdat ik lichte rillingen ervaarde een zelftest gedaan. Deze was positief. Later op de dag kreeg ik lichte koorts en hoofdpijn. 2e dag keelpijn en vandaag nergens last meer van.
Ben gevaccineerd met jansen + 5 dagen geleden wen booster met pfizer.
Dan heb je dus corona
John, het was in antwoord op de gestelde vraag. Ik weet dat ik corona heb. Het deit dat ik me vaccinaties er bij vermelde is omdat het van belang is voor het verloop van de klachten
Jah zelf test positief en vandaag ggd test laten doen, wacht op uitslag maar is bekens dat ik corona heb. Maar mijn vraag is over de verloop. Zijn er bepaalde dagen dat je dan erger ziek bent dan andere dagen dus de hoeveelste dag ervaar je het ergst ? Het is nu me 2 de dag gistere gelegen vandaag ook gelegen, kan het Zijn dat het komende dagen nog heftig kan zijn dat ik inneens veel slecht ziek ga worden?
ow... excuus
Dat zal voor iedereen anders zijn.
Dus is mogelijk dat ik nog erger ziek kan worden de komende dagen?
Ik was al blij dat dit mee viel van de twee dagen dat ik ziek ben daarom
Ik zou het niet kunnen zeggen. je zult het ervaren
Maandag positief getest, vandaag mijn slechtste dag tot nu toe. Rillerig, verhoging, neus vol, hoesten, hoofdpijn.
Dank je wel, welke pijnstillers gebruik je? En hoe vaak? Ik heb gistere positief zelf test omdat ik heel erg rillerig was en droge hoest, en vandaag hedtige rugpijn steken, keelpijn .
Vandaag op de 3e dag waarvan ik weet dat ik corona postief ben, eigenlijk geen klachten meer ervaren. Dus als dit het is dan kom ik er goed doorheen.
Af en toe een paracetamol. Het is vervelend maar niet heel erg ofzo, griep-achtig.
Dank voor alle berichten.
Ik heb de nacht zonder slapen doorgebracht ivm zeer heftige keelpijn. Net als een keelontsteking en dan zelfs bog heftiger. Ik kan niet slikken niet praten me oren die allebij zo pijn doen. Kan het echt zo heftig ook zijn door de corona?
En wat kan ik zelf ervoor doen om de pijn te verminderen? Graag tips wat mij gaat helpen.. is niet te trekken dit pijn meer..
@Jhon graag
Als je veel pijn hebt,is de maximale dosis pijn stillers die je gebruiken mag, 3x per dag een tablet ibuprofen van 600mg samen met 2 paracetamollen van 500mg. (Er van uitgaande dat je het gewicht van een volwassene hebt,voor kinderen is deze dosering te hoog.)
Dit moet je dan wel consequent nemen,dus op vaste tijden over de dag verdeeld.
Verder zorgen dat je genoeg blijft drinken,zeker als je koorts hebt,dus minimaal 1,5 liter per dag,liever nog meer.
Voor je keel kun je thee met honing drinken of keelsnoepjes zuigen.
En als je benauwd wordt of geen drinken binnen kunt houden,contact opnemen met de huisarts of huisartsenpost.