- Marieke3 oktober 2021 om 17:07
Hoi
Ik heb een mri gehad van de lever ivm goedaardige adenomen op de lever
Nu lees ik in het verslag van de radioloog ook dat ze lichte steatose hebben gezien, wat houd dit in en is dit gevaarlijk of ernstig, want ze hebben mij daar niks over verteld toen de mri is besproken bij de MDL arts.
5 reactiesReagerenMarieke3 oktober 2021 om 17:23Truncus coeliacus bandje met een hooggradige
stenose ter plaatse van de origo.En dit stond ook in het verslag kan iemand vertellen wat dit inhoud en of het ernstig is kwaad kan want ook hier is niks over gezegd tegen mij toen ik bij mdl arts ben geweest voor de uitslag van de mri
ReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2021 om 17:51Dit zul je toch even moeten bespreken met de MDL arts. Bel morgen even met de poli MDL/Interne geneeskunde
ReagerenMarieke3 oktober 2021 om 17:58Oke maar ik neem toch aan dat als het zorgelijk zou zijn de arts dit met mij besproken zou hebben tijdens het bespreken van de uitslag van de scan?
ReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2021 om 18:07Dat zou je wel verwachten
ReagerenAlias4 oktober 2021 om 02:56Op vrijwel elke scan in je lijf worden lichte afwijkingen gevonden die verder onschuldig zijn. Je kunt nog wat uitleg vragen, maar als het medisch gezien belangrijk was had je het wel gehoord.
De lichte leververvetting komt van je leefstijl (te weinig bewegen en of te ongezond eten). Maar is niet zo bijzonder en ook nog volledig om te draaien als je wat beter op je gezondheid let.
Reageren