- Mattie14 augustus 2021 om 00:18
Hoi hopelijk kan iemand mij helpen. Ik kan me niet meer precies herinneren wanneer het begon, maar het is al best lang gaande. Ik vind het heel moeilijk om te glimlachen. Het klinkt heel gek, maar zo is het. Als iemand mij echt aan het lachen maakt dan gaat het wel, maar als ik iemand wil groeten dan krijg ik mijn mondhoeken gewoon niet omhoog of in sociale situaties waarin het gewenst is om op bepaalde momenten te glimlachen op wat iemand zegt lukt het me ook niet. Dit zorgt ervoor dat ik het best sociale interactie best lastig vind. Ik weet dat je niet altijd hoeft te glimlachen, een vriendelijke blik is ook voldoende om iemand te begroeten. Hoewel in mijn baan als steward wordt het van ons verwacht dat passagiers begroenen en service bieden met een smile. Gelukkig dragen we nu mondkapjes, hiermee lijkt het lukt het me op een on andere manier wel om voluit te glimlachen, maar ja onder mijn mondkapje grijns ik dan heel breed, zodat aan mijn ogen af te lezen is dat ik lach, maar zonder mondkapje zou dit er eerder angstaanjagend uitzien. Ik vermoed dat ik gewoon onderbewuste negatieve geloofsovertuigingen heb over mijn glimlach / mond / tanden. Ik heb niet veel verstand van hoe het onderbewuste werkt, maar ik kan je vertellen, die negatieve geloofsovertuigingen lijk ik niet te kunnen veranderen. Ik kijk elke ochtend in de spiegel naar mezelf en zeg dan dingen zoals ‘je hebt een mooie glimlach’, ‘laat je glimlach zien aan de wereld’. Gewoon wat positieve affirmaties tegen mezelf zeggen, want dit schijnt te werken. Ik heb het idee dat het bij mij niet werkt, want ik doe het nu al heel lang en ik merk nog geen verandering. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik mijn onderbewuste negatieve geloofsovertuigingen over mijn glimlach gemakkelijk en snel kan veranderen in positieve, zodat ik gewoon voluit kan glimlachen en met plezier met mensen kan afspreken en lekker lachen. Ik heb al hypnotherapie overwogen, maar de kosten hiervoor vind ik nogal hoog en hoopte dat iemand een goedkopere of betere oplossing kan vinden. Ik hoor het graag!