- Marly26 juli 2021 om 09:20
Goedemorgen,
Ik maak me toch zorgen om de klier bij mijn sleutelbeen (links). Die nu 4 weken aanwezig is en niet echt weggaat. Ik weet dat ik er wel elke dag aan zit. Maar als ik internet zie is deze ALTIJD verdacht omdat het altijd ernstig zou zijn. Heb woensdag nu afspraak bij dokter en heb dit paar weken uitgesteld omdat ik bang ben dat hij iets zegt wat ik niet wil horen.
Hij is ongeveer een vingertopje dus rond de 1 cm? Ik vraag me af of dit nou echt vergroot is en of ik bij deze grote moet denken aan uberhaupt iets verdachts? Zichtbaar van de buitenkant is hij niet alleen als ik ontspan voel ik hem zitten. Als ik de spieren in mn nek aanspan weer niet….
Toch maar ik me erge zorgen. Heb verder 0 klachten namelijk.
13 reactiesReagerenMarly26 juli 2021 om 09:34Hij was 3/2 weken geleden ook aardig ontstoken.. deed heel veel pijn dat is weg
ReagerenMarly26 juli 2021 om 12:32Hij is niet zichtbaar alleen voelbaar
ReagerenJohn (moderator)
26 juli 2021 om 19:06Als je er voortdurend aanzit, kan ze dus niet weggaan en raakt ze alleen maar geïrriteerd of ontstoken! Ma.w. je veroorzaakt het probleem dus zelf
ReagerenMarly28 juli 2021 om 09:11Nu ben ik bij dokter geweest en wilt hij een echo om te kijken of het een spier is of een klier. Als het een klier was hoefde ik niet terug te bellen? Daarnaast hoefde ik mij geen zorgen te maken…. nu vind ik mijn huisarts laks..
Zien ze op een echo wel iets kwaadaardigs? Of zal ik voor de zekerheid nog bloedonderzoek aanvragen?
ReagerenMarky28 juli 2021 om 14:21Nu staat ook in zijn verwijzing: li supraclaviculaire zwelling klein lateraal, vraag echochrafische afwijking?
dan heeft dat toch niks met een spier te maken? Ofben ik nou gek? Ik snap niet waarom dat tegen mij wordt gezegd…om geruststelling? Hij weet dat ik bang ben om ziek te worden
ReagerenJohn (moderator)
28 juli 2021 om 18:46Afwijkingen kunnen worden opgemerkt en zijn aanleiding voor verder onderzoek
ReagerenMarly13 augustus 2021 om 13:57Ik heb de echo gehad en de uitslag was geruststellend volgens de arts.
Kleine oppervlakkige klier van 3mm met vetcentrum!
Wat betekent vetcentrum? En 3 mm is niet vergroot toch? Voel het bobbeltje alsnog komt dat door het vetcentrum?
ReagerenMarly13 augustus 2021 om 14:24Maak me namelijk alsnog zorgen. Op een echo is iets ergs uit te sluiten toch?
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2021 om 16:03Er zit een vetbultje in de klier.
Reageren
En 3 mm is niet vergroot.Marly13 augustus 2021 om 21:54Oke bedankt. Dan mijn laatste vraag dat gaat dus niet weg?
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2021 om 21:57Het zou weg kunnen gaan. maar kan wel even duren en je moet er vanaf blijven
ReagerenMarly13 augustus 2021 om 21:59Bedankt voor alle antwoorden 🙂
ReagerenLymfeklier sleutelbeen2 januari 2025 om 20:02Beste,
Reageren
Ik ben onlangs nog bij de dokter geweest met nog steeds een voelbare zwelling aan het sleutelbeen.
Na ongeveer 2 a 3 jaar nog steeds niet weg.
1 x per jaar laat ik het nakijken met een echo en steeds gelukkig positief nieuws dat het geen kanker is.
Het is een voelbaar/beweegbare klier.
Dat moest geruststellend zijn konden ze me vertellen.
Maar ik blijf toch ongerust.
Nu in mei moet ik terug gaan om te laten controleren.
Zomaar wegnemen doen ze niet.
Ik heb soms regelmatig steken aan dat kliertje.
Misschien door de stress of dat ik eraan kom.
Het kon ook hormonaal zijn vertelde de dokter me.
Ik probeer positief te blijven,maar dat is niet gemakkelijk om dat ik een vriendin heb die toevallig klierkanker heeft.
En ik wil haar niet lastig vallen met mijn angsten.
Dus ik weet het ff niet meer.