- Help!!1 februari 2019 om 22:44
Help! Ik, en velen artsen met mij zijn ten einde raad. Ik ben een 23 jarige vrouw en ik heb sinds 2 jaar last van wisselende suikers. Ik heb hypo’s en hypers. Te pas en te onpas. De ene keer gaat het 3 weken goed, de andere keer leg ik 3x in de week in een ziekenhuis. Er zijn uitgebreide testen gedaan. Maar daar komt niets uit: geen diabetes type 1 of 2, geen insulinoom, geen hyperinsuline, geen metaboolsyndroom en geen reactive hypoglycemie. En toch blijf ik met zeer lage of zeer hoge suikers zitten. En soms gaat het een aantal dagen achterelkaar goed en heb ik nergens last van. Ik gebruik geen insuline en geen diabetesmedicatie o.i.d.
Artsen in Nederland en België weten het ook niet meer. Ik heb ontzettend veel diëten en levensstijlen geprobeerd, zodat ik het beperkt kan houden, maar helaas werkt niets. Ik heb flinke overgewicht (BMI >40) En het afvallen lukt ook niet. Wat ik ook doe, hoeveel ik ook sport en welke methode ik ook gebruik: er komen alleen kilo’s bij i.p.v. eraf.
Mijn schildklier werkt iets te traag, daar heb ik een lage hoeveelheid Thyrax voor en sindsdien is de waarde goed. Ik heb ook PCOS, heb geen normale menstruatie, en ik heb geen enkele spontane eisprong. Daarnaast heb ik Factor V Leiden, een bloedstollingsziekte. Daar gebruik ik op dit moment geen medicatie voor.
Wie kan mij helpen? Ik en velen met mij zijn ten einde raad!!! Alvast heel erg bedankt!!
1 reactieReagerenMaurice1 februari 2019 om 22:56Helaas heb ik geen medische kennis! Ik hoop wel dat er duidelijkheid komt voor je want ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als je niet weet wat het is e/o het te behandelen is.
Maurice
Reageren