- I.13 december 2017 om 15:50
Ik heb nu al een aantal maanden (ongv. 9 maanden) dat ik af en toe een opgezette klier in mijn oksel heb. Eerst soms links en rechts, maar nu de laatste tijd vooral rechts.
Ik heb een 7 maanden met een (vaak ontstoken) atheroomcyste in mijn nek (rechterkant) gelopen. Ik woon in het buitenland (Azië) vandaar dat ik niet zo’n zin had in een operatie en hem dus zo lang mogelijk heb laten zitten. Die opgezette klieren kwamen eigenlijk altijd op het moment dat ook mn cyste ging opspelen dus ik dacht altijd dat het daarmee te maken had.
2 maanden geleden toch de stap gezet om de cyste te laten verwijderen (was best groot 1.5 cm). Het is onderzocht en bleek een atheroomcyste en geen tumor of iets. De wond is wel goed geheeld maar voelt wel af en toe nog gevoelig of meer een soort spierpijn in mijn nek. Maar nu heb ik nog steeds regelmatig die opgezette klieren in mn oksel. Ik heb al een scan gehad van beide oksels en borsten en daar kwam uit geen kanker of iets raars alleen zwelling. Toch doet het wel pijn en is heel vervelend en gaat ook gepaard met vermoeidheid. Meestal trekt de klier na 2 dagen weer weg, maar komt na een paar weken weer terug.
Kan dit nog steeds te maken hebben met die verwijderde cyste of moet ik me zorgen maken om iets anders?
Heel erg bedankt
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 december 2017 om 15:53Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de verwijderde cyste. Omdat je er toch nog last van hebt, is het nog niet helemaal hersteld.
Reageren