Zoeken Vraag het forum

Lymfeklier oksel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • I.

Ik heb nu al een aantal maanden (ongv. 9 maanden) dat ik af en toe een opgezette klier in mijn oksel heb. Eerst soms links en rechts, maar nu de laatste tijd vooral rechts.

Ik heb een 7 maanden met een (vaak ontstoken) atheroomcyste in mijn nek (rechterkant) gelopen. Ik woon in het buitenland (Azië) vandaar dat ik niet zo’n zin had in een operatie en hem dus zo lang mogelijk heb laten zitten. Die opgezette klieren kwamen eigenlijk altijd op het moment dat ook mn cyste ging opspelen dus ik dacht altijd dat het daarmee te maken had.

2 maanden geleden toch de stap gezet om de cyste te laten verwijderen (was best groot 1.5 cm). Het is onderzocht en bleek een atheroomcyste en geen tumor of iets. De wond is wel goed geheeld maar voelt wel af en toe nog gevoelig of meer een soort spierpijn in mijn nek. Maar nu heb ik nog steeds regelmatig die opgezette klieren in mn oksel. Ik heb al een scan gehad van beide oksels en borsten en daar kwam uit geen kanker of iets raars alleen zwelling. Toch doet het wel pijn en is heel vervelend en gaat ook gepaard met vermoeidheid. Meestal trekt de klier na 2 dagen weer weg, maar komt na een paar weken weer terug.

Kan dit nog steeds te maken hebben met die verwijderde cyste of moet ik me zorgen maken om iets anders?

Heel erg bedankt

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de verwijderde cyste. Omdat je er toch nog last van hebt, is het nog niet helemaal hersteld.

Reageren
Reageer op: Lymfeklier oksel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.