- Dion2 december 2017 om 14:33
Hallo,
Ik weet niet of dit de juiste categorie is maar ik weet verder ook niet waar het precies onder valt. Het is ook redelijk lastig uit te leggen, maar het heeft te maken met een gevoel dat ik nog nooit eerder heb gehad. Ik doe mijn best het zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik ben een jongen van 21 jaar en zit in een hele drukke periode, sinds een aantal weken terug heb ik al een heel raar gevoel. Het is een soort lichamelijk gevoel, ik wordt er letterlijk gek van. Daarnaast heb ik geen eetlust of heel weinig en sinds de laatste paar weken krijg ik met veel moeite eten binnen. Ik maak me overal druk en doe heel veel dingen met tegen zin. Ik weet ook niet waar ik wel zin in heb. Ik dacht misschien heeft dit met veel stress te maken maar dat moet niet zolang duren toch?
Daarnaast gaat mijn gevoel ook veel op en neer zeg maar, in de ochtend kan ik heel stil zijn en ben ik snel geïrriteerd of boos en kan ik totaal niet omgaan met wat mensen tegen mij zeggen. Meestal antwoord ik dan ook niet of sluit ik mij helemaal af van de wereld met muziek. Het kan ook zo maar zijn dat ik heel erg blij ben en iedereen wil helpen en super actief ben, maar dat kan zomaar weer omslaan dat ik mij helemaal afsluit van de wereld.
Als ik iets zie wat ik heel zielig vind bijvoorbeeld in een film of serie leef ik mij daar helemaal in alsof het mij overkomt of overkomen is en laat ik heel snel een traan. Emotioneel is het juiste woord, daar heb ik normaal nooit last van gehad.
Komt iemand dit bekend voor? Ik heb echt geen flauw idee wat het is, wat ik eraan kan doen of wat ik überhaupt moet doen.
Bedankt voor de reacties en de hulp!
Met vriendelijke groet,
Dion.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
2 december 2017 om 15:31Het zou zeker met stress te maken kunnen hebben. Je gaf zelf al aan dat je in een hele drukke periode zit. Praat er eens met je huisarts over.
Reageren