Zoeken Vraag het forum

Paarse en witte vlekken benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stere

Sinds ruim een week heb ik ‘s avonds paarse en witte vlekken op mijn been, het zijn lichte paarse stroken die over mijn gehele been lopen, het ziet er best heftig uit, wat kan dit zijn?

13 reacties
    Reageren
    Sterre

zo zien de vlekken eruit

Reageren
    Viv

Ik heb net hetzelfde probleem, als ik recht sta of als mijn benen naar beneden zijn heb ik hier last van. Maar als ik lig of als mijn benen omhoog liggen niet. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, of wat ik eraan kan doen? 🙂

Reageren
    John (moderator)

Ga eens naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Wil

Heb precies hetzelfde probleem, soms ook met grote rode vlekken erbij. Ben naar de huisarts geweest, ook zij wist niet wat er aan de hand was.

Reageren
    All

Google eens op hagelhuid!

Reageren
    Eef

hoii! Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb het met name op mijn onderbenen en vaak alleen in de avond. Mijn oma zei dat je dan een gezonde doorbloeding hebt maar ik heb het opgezocht en daar kon ik niks van terug vinden. Een familielid van mij heeft het ook gehad maar is er nu van af! Hopen dat dat ook zo bij ons is☺️.

Reageren
    Ik

Mijn zus verteld het komt door het eten van fetakaas en de combinatie met olijven

Reageren
    Sanne

Dit verschijnsel lijkt voor te komen bij de ontregeling van het autonome zenuwstelsel en/of daarbij problemen met doorbloeding.

Denk aan POTS. Dit kan vanzelf verdwijnen maar er kan ook behandeling nodig zijn.

Reageren
    Zoon

Mijn zoon is 14 jaar en als hij stilstaat heeft hij ook zulke vlekken tot zelfs zijn boven benen die blauw zien . Maar geen pijn in benen en sport erg veel. Wat is dit toch? Maak me zorgen.

Reageren
    Suzan

Misschien dan eens naar de huisarts gaan? Zonder onderzoek zal er in elk geval waarschijnlijk geen goede diagnose komen……

Reageren
    Lena

Het is Livedo reticularis niet om iemand bang te maken maar dit kan zelf weg gaan maar er kan ook een behandeling voor nodig zijn

Reageren
    Dede

Ik heb dit soort vlekjes ook op mn benen.. k krijg er een heel stijf gevoel bij en als ik telang rechtsta krijg ik precies elektrische schokjes precies door mn onderbenen.. ermee naar de huisarts geweest maar ze weet t ook niet, heb ook gewrichtspijn aan mn vingers, knieën en schouders… ik dacht dat t daar mee te maken had.. dankje voor de reactie van hagelhuid hiermee ga ik na de huisarts mss zijn dat werkelijk die vlekjes en is er meer aan de hand. Succes iedereen (:

Reageren
    Isebel

Hallo
    Ik heb dezelfde symptomen: spierpijn, grieperig, rillingen en vlekken op mijn benen. Ik houd ook vocht op. Ik ben al bij verschillende artsen geweest, maar niemand weet het. Heeft u al een verklaring?
    Alvast bedankt 🙏

Reageren
Reageer op: Paarse en witte vlekken benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.