- Stere9 november 2017 om 16:54
Sinds ruim een week heb ik ‘s avonds paarse en witte vlekken op mijn been, het zijn lichte paarse stroken die over mijn gehele been lopen, het ziet er best heftig uit, wat kan dit zijn?
13 reactiesReagerenSterre9 november 2017 om 16:56Viv4 februari 2018 om 10:54Ik heb net hetzelfde probleem, als ik recht sta of als mijn benen naar beneden zijn heb ik hier last van. Maar als ik lig of als mijn benen omhoog liggen niet. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, of wat ik eraan kan doen? 🙂
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2018 om 10:58Ga eens naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenWil6 februari 2018 om 22:19Heb precies hetzelfde probleem, soms ook met grote rode vlekken erbij. Ben naar de huisarts geweest, ook zij wist niet wat er aan de hand was.
ReagerenAll6 februari 2018 om 22:22Google eens op hagelhuid!
ReagerenEef7 mei 2018 om 23:20hoii! Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb het met name op mijn onderbenen en vaak alleen in de avond. Mijn oma zei dat je dan een gezonde doorbloeding hebt maar ik heb het opgezocht en daar kon ik niks van terug vinden. Een familielid van mij heeft het ook gehad maar is er nu van af! Hopen dat dat ook zo bij ons is☺️.
ReagerenIk3 juli 2018 om 21:02Mijn zus verteld het komt door het eten van fetakaas en de combinatie met olijven
ReagerenSanne25 februari 2021 om 09:30Dit verschijnsel lijkt voor te komen bij de ontregeling van het autonome zenuwstelsel en/of daarbij problemen met doorbloeding.
Denk aan POTS. Dit kan vanzelf verdwijnen maar er kan ook behandeling nodig zijn.
ReagerenZoon13 juli 2021 om 10:42Mijn zoon is 14 jaar en als hij stilstaat heeft hij ook zulke vlekken tot zelfs zijn boven benen die blauw zien . Maar geen pijn in benen en sport erg veel. Wat is dit toch? Maak me zorgen.
ReagerenSuzan13 juli 2021 om 11:10Misschien dan eens naar de huisarts gaan? Zonder onderzoek zal er in elk geval waarschijnlijk geen goede diagnose komen……
ReagerenLena31 juli 2022 om 07:22Het is Livedo reticularis niet om iemand bang te maken maar dit kan zelf weg gaan maar er kan ook een behandeling voor nodig zijn
ReagerenDede20 april 2026 om 23:40Ik heb dit soort vlekjes ook op mn benen.. k krijg er een heel stijf gevoel bij en als ik telang rechtsta krijg ik precies elektrische schokjes precies door mn onderbenen.. ermee naar de huisarts geweest maar ze weet t ook niet, heb ook gewrichtspijn aan mn vingers, knieën en schouders… ik dacht dat t daar mee te maken had.. dankje voor de reactie van hagelhuid hiermee ga ik na de huisarts mss zijn dat werkelijk die vlekjes en is er meer aan de hand. Succes iedereen (:
ReagerenIsebel10 september 2026 om 19:14Hallo
Reageren
Ik heb dezelfde symptomen: spierpijn, grieperig, rillingen en vlekken op mijn benen. Ik houd ook vocht op. Ik ben al bij verschillende artsen geweest, maar niemand weet het. Heeft u al een verklaring?
Alvast bedankt 🙏