- Annavandijk2 november 2017 om 14:15
Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Sinds 2 maand begin ik mijn zweet ineens te ruiken (zelfs vlak nadat ik mezelf goed heb schoongemaakt in de douche) hier heb ik eerder nooit last van gehad. Ik room mijn zweet vrijwel nooit. Nu vroeg ik me af wat daar precies de oorzaak van zou kunnen zijn.
Ik slik de pil maar die slik ik al 2 jaar
Ik drink weleens alcohol maar dat doe ik ook al 3 jaar en ik heb wel stress maar ik heb ook vaak genoeg periodes gehad waar ik stress had en ook niet mn zweet rook.Hebben jullie ideeen?
Groeten, Anna
3 reactiesReagerenAnnavandijk2 november 2017 om 15:13Ik ben overigens 19 jaar
ReagerenJohn (moderator)
2 november 2017 om 16:34Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Hormonen, veranderde eetgewoonten, medicijnen, te weinig drinken…
ReagerenCatootje3 november 2017 om 04:33Zweetlucht in het algemeen kan te maken hebben met factoren als verzuring van je lichaam, tekorten aan allerlei stoffen, zoals magnesium en je voeding.
Reageren
Pilgebruik kan een boel veranderen in je lichaam. Zeker op de langere termijn kan het ontregelingen geven. Zo bevordert het oestrogeendominantie en berooft het je lichaam van allerlei stofjes, zoals magnesium, zink, vitamine B en C en taurine.
Gebruik van alcohol kan, door de snelle suikers, schommelingen geven in je bloedsuikerspiegel en zorgt voor de onttrekking van allerlei stoffen in je lichaam, zoals magnesium, zink en vitamine B.
Goed voor je lichaam zorgen met goede voeding en wat extra stofjes kan schelen in je stressbestendigheid en andere klachten. Misschien het pilgebruik heroverwegen. Heb zelf een pessarium