- REH11 februari 2017 om 08:13
Hallo allemaal,
Ik ben 16 jaar en zit nu bijna een jaar onder controle bij de huisarts voor mijn schildklier. Ik prik om de 3 maand mijn TSH en fT4. Mijn TSH zat afgelopen november op 5.0 en mijn fT4 rond de 12-14 (ik had wel klachten, zoals futloos, moe en veel licht on het hoofd zijn (wel zo dat je het gevoel hebt van flauwvallen). Eind januari heb ik opnieuw geprikt en nu is mijn TSH 0.18!? En mijn fT4 zit op 18 Ik heb niks aparts gedaan of gegeten (eten van vetten kan TSH waarde omlaag halen in lab onderzoek). Ik slik geen medicatie.
Mijn waardes zijn als volgt:
Januari ’17Â Â TSH 0.18Â Â Â fT4 18
November ’16 TSH 5.0Â Â Â Â Â fT4 12
Augustus ’16Â Â TSH 4.7Â Â Â Â Â fT4 14
Mei ’16Â TSHÂ 4.5Â Â Â Â fT4 13Er is in mei ook geprikt voor dingen zoals diabetes, leukocyten en ovrige van algemeen bloedonderzoek. Hier kwamen geen afwijkende uitslagen uit voort.
Mijn vraag is hoe dit mogelijk is… Ik houd wel de klachten van een hypo.
Groetjes.2 reactiesReagerenREH11 februari 2017 om 08:30Sorry, titel verkeerd benoemd
Reageren
*Subhypo waarden naar subhyperJohn (moderator)
11 februari 2017 om 11:08Je had je klachten beter in een topic kunnen beschrijven. Je andere klachten kunnen hier namelijk iets mee te maken hebben.
Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de Internist. Er zal toch verder onderzoek gedaan moeten worden  waarom je schildklier zo reageert.
Reageren