- Anoniem6 januari 2017 om 23:18
Hey ik heb een vraagje. Ik ben een jongen die nu 17 jaar oud is. Ik ben er laatst achter gekomen dat ik best gevoelig ben voor flitsen. Op internet las ik dat het te maken kan hebben met epilepsie en dat je hersenen het niet kunnen verwerken. Ik heb zelf nog nooit een epilieptische aanval gekregen in mijn leven of symptomen van een aanval gekregen. Laatst was ik ook in de bios naar een film aan het kijken en Kwamen er opeens hele snelle flitsen op in de film. Ik moest toen weg kijken omdat ik er niet tegen kon maar verder geen symptomen of iets gekregen die dag/dagen erna. Heeft dit met epilepsie te maken en kan het geholpen worden door bijv. behandeling of medicijnen?
Groetjes.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 januari 2017 om 00:06Dat heeft niet perse iets met epilepsie te maken. Je bent gewoon gevoelig voor de flitsen
ReagerenAnoniem7 januari 2017 om 01:09Hey Tandor, bedankt voor je reactie. Kan het ook zo zijn dat ik bijvoorbeeld ooit door teveel flitsen een epilepsie aanval kan krijgen of dat niet?
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2017 om 01:13Dat zou kunnen. Maar dat is dan wel iets anders dan wanneer je een aanval krijgt als je epilepsie hebt (als aandoening)
Reageren