Zoeken Vraag het forum

Gevoelig voor stroboscoop

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey ik heb een vraagje. Ik ben een jongen die nu 17 jaar oud is. Ik ben er laatst achter gekomen dat ik best gevoelig ben voor flitsen. Op internet las ik dat het te maken kan hebben met epilepsie en dat je hersenen het niet kunnen verwerken. Ik heb zelf nog nooit een epilieptische aanval gekregen in mijn leven of symptomen van een aanval gekregen. Laatst was ik ook in de bios naar een film aan het kijken en Kwamen er opeens hele snelle flitsen op in de film. Ik moest toen weg kijken omdat ik er niet tegen kon maar verder geen symptomen of iets gekregen die dag/dagen erna. Heeft dit met epilepsie te maken en kan het geholpen worden door bijv. behandeling of medicijnen?

Groetjes.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat heeft niet perse iets met epilepsie te maken.  Je bent gewoon gevoelig voor de flitsen

Reageren
    Anoniem

Hey Tandor, bedankt voor je reactie. Kan het ook zo zijn dat ik bijvoorbeeld ooit door teveel flitsen een epilepsie aanval kan krijgen of dat niet?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Maar dat is dan wel iets anders dan wanneer je een aanval krijgt als je epilepsie hebt (als aandoening)

Reageren
Reageer op: Gevoelig voor stroboscoop
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.