Zoeken Vraag het forum

bultje tussen de ribben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • p3

Hallo,

ik ben een man van 26 en ik heb al enige tijd een bultje (klein erwtje) tussen mn ribben (3 a 4cm onder mn borst) het doet geen pijn en is beweegbaar. omdat ik mij zorgen maak hierover voel ik er vaak aan, iets wat denk ik de groei bevorderd. als ik er niet aan zit wordt het weer kleiner.

ik heb geen koorts of nachtelijk transpiratie, wel wat last van mn borstbeen, zijkant van ribbenkast, onderrug en sleutelbeen.

herkent iemand dit?

ps. op een thorax foto was niets te vinden. doktersonderzoek leverde ook niets op.

6 reacties
    Reageren
    p3

even een kleine aanvulling.
    aldus de google body browser loopt er rond die plek een deel van het lymfestelsel. maar hoor je die dan te voelen tussen en op je ribben ?

Reageren
    Frits

Nee, dat ligt niet voor de hand. Je zou mogen verwachten dat lichamelijk onderzoek zou uitwijzen wat de oorzaak is. Aanvullend onderzoek heeft klaarblijkelijk aan het licht gebracht dat er van een maligniteit geen sprake is. Mogelijk kan een dermatoloog vaststellen wat de oorzaak ervan is. Voor de hand liggende mogelijkheden zijn een lipoompje, of een talgkleircyste, beiden onschuldig en eenvoudig chirurgisch te verwijderen. Is er bloedonderzoek gedaan, en zijn er meer gegevens bekend over uw overige klachten naast het bultje in deze regio?

Reageren
    p3

kwaadaardigheid had ik al uitgesloten omdat het niet aanhecht aan het omliggende weefsel. het doet verder geen pijn als je er op drukt.
    wel lijkt er ook een zwelling rond de ribboog zelf te zitten in de buurt van het bultje.

de overige klachten lijken weer wat minder te worden. de oorzaak daarvan zoek ik zelf in overbelasting of foutief belasting van de spieren in de borst en in de buik.

Reageren
    p3

en zoals ik melde lijkt het te reageren op aanrakingen. iets wat ik veelvuldig deed.

Reageren
    Chech

Hallo beste ,

Had eergisteren gevoeld dat er iets zat rechts juist onder me borst aan de rib kant een klein bultje wat onschuldig lijkt , en gisteren ben ik gaan keeperen toen ik thuiskwam besteed ik er meer aandacht aan en nu geraakt het niet uit me hoofd wat het zou zijn , ik kan het bewegen , vastpakken , doet geen zeer als ik er op druk ,
    zit namelijk veel in de gym en doe intensieve oefeningen , zou het daar iets mee te maken hebben?

Mvg

Reageren
    John (moderator)

Het zal waarschijnlijk een spiertje zijn

Reageren
Reageer op: bultje tussen de ribben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.