Vraag pil

Vraag pil - Medische Forum - Dokter.nl

Vraag pil

Hi ik heb ongeveer 6 maanden de pil geslikt. Laatste keer dat ik gemeenschap heb gehad was begin augustus sindsdien niet meer. Ik ben sinds toen nog 3 keer ongesteld geweest in de stopweek. Nu ben ik na m’n vorige menstrustie dus gestopt met de pil. Ik zou nu eigenlijk al drie dagen geleden ongesteld moeten worden, maar nog steeds niks. Ik vroeg mij af waar dit aan kan liggen. Want ik was voorheen altijd heel regelmatig ongesteld

Reageer

Dat kan dus aan het stoppen van de pil liggen. Het kan een tijdje duren voordat je cyclus weer hersteld

Reageer

Het is niet mogelijk dat ik zwanger ben toch.. aangezien ik al 3 x gebloed heb in de stopweken?
    En hoe lang kan het duren voordat m’n cyclus weer normaal is?

Reageer

Moeilijk te zeggen. Kan maanden duren

Reageer

Dat is wel vervelend, want ik heb wel klachten alsof ik ongesteld moet worden. Ik krijg dan ook ineens de gedachte van ik zal toch niet zwanger zijn. Maar ben niet meer actief geweest, en nog wel ongesteld geworden in zei stopweken. Is dit dan een realistische angst?

Reageer

Nee, je moet gewoon even geduld hebben

Reageer

Een langere cyclus betekent dat ik wel ongesteld moet worden toch, alleen niet om de 28 dagen zoals voorheen? Ik las dus dat een vrouw ondanks haar menstruatie een keer zwanger was. Waardoor ik me zelf helemaal gek loop te maken en denk misschien had het nog tijd om door te komen. Maak me zelf zo gek

Reageer

Als je de pil gebruikt heb je een cyclus van 28 dagen, maar dat hoeft niet zo te zijn als geen pil gebruikt of met de pil stopt.
    Je hebt begin augustus de laatste keer seks gehad... dan zou je dus al 3 maanden zwanger moeten zijn... Dan had je ook geen bloedingen meer gehad in de stopweek. Bovendien nam je de pil en als je die goed gebruikt raak je niet zwanger

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Mijn cyclus voor de pil was ook altijd 28dagen ongeveer. ik heb inderdaad sinds augustus gewoon gebloed. MAAR Het is weleens voor gekomen dat ik de pil vergat en dan wat later in nam. Bijvoorbeeld 6/7u later.

Reageer

Dat kan verder geen kwaad. Gewoon even rustig afwachten en niet stressen, want ook daardoor kan de menstruatie later komen

Reageer

Dus die zwangerschap is onrealistisch? Ja ik ga proberen niet te stressen.
    Ik las ook dat als de pil niet op tijd wordt genomen dat je dan zwanger kan worden vandaar m’n stress ook weer

Reageer

Dat zijn toch allemaal indianenverhalen.

Reageer

Hahahahaha nou dat ik toch nog kan lachen met alle stress. Nou ik las dus een verhaal dat een vrouw aan gaf dat ze zwanger werd omdat ze de pil niet op tijd nam altijd. Vandaar dat ik me zo erg stress nu. Terwijl ik in de stopweken wel bloedde, en nu ik gestopt ben met de pil niet meer..

Reageer

Niet op tijd is dan, wanneer je de pil 12 uur later dan het oorspronkelijk tijdstip neemt. In de tweede week van de strip zou dat ook nog geen probleem zijn. Niet alles voor waar aannemen wat mensen op internet schrijven

Reageer

Dus pas vanaf de derde week van de strip na 12u is het een probleem? Maar in mijn geval nu is mijn zwangerschap angst dus niet realistisch?

Reageer
Reageer op: Vraag pil
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif