Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, Ik ben een meisje van 14 jaar oud, en heb nu al 5 weken hoofdpijn… Het zit recht op mijn voorhoofd en voelt aan alsof iemand heel hard op mijn voorhoofd duwd. (Niet kloppend dus) Verder werkt medicatie (aspirine oid.) 9/10 keer.
    Ik ben al naar de huisarts geweest bij de 1,5 weken hoofdpijn. Die verwees me door naar de Fysio. Inmiddels 3 afspraken gehad maar geen verandering, Fysio weet nu niks meer. En verwijst weer naar huisarts, Maar ik maak me erg zorgen dat ik straks iets ergs heb. Weet iemand hier wat de oorzaak kan zijn?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hoihoi ben een jongen 17 jaar en heb al sinds me 13e last van hoofdpijn ook wat jij omschrijft, alleen is het verloop bij mij anders gegaan had het eerst 1x per week, en nu dagelijks maar er is mee te leven (ik voel het amper). Ik kan je als tip geven, maak je niet druk en probeer alles zo goed mogelijk uit te leggen aan de artst, hij weet wat hij zegt. Ik zelf geloofde dit allemaal niet heb me helemaal druk gemaakt en heb enorme stress voor niks gedaan destijds hierdoor.

Dus de gouden tip is wees duidelijk en concreet, blijf kalm.

PS: als je met ernstig naar een hersentumor probeert te verwijzen, mijn arts zei altijd als je lichaam je goed aan stuurt (spreken, evenwicht, geen verlammingen, gevoel,zicht en gehoor) goed is, heb je geen hersentumor. Tevens is het enorm zeldzaam een hersentumor vooral met hoofdpijn als hoofdsymptoom.

Reageren
    Catootje

Er kunnen verschillende oorzaken zijn. zo kan je voedingspatroon een rol spelen en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Stofjes als histamine en tyramine in je voeding kunnen ontregelend werken. Suiker en zuivel werken nooit zo gunstig voor je gezondheid. Ook uitkijken met smaakversterker, zoetstoffen etc. Verder een slechte darmflora, candida enz. Als er wat scheef of knel zit kan een osteopaat vaak helpen. Naast doktersbezoek misschien ook eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied.

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.