Zoeken Vraag het forum

Hechtingen er zelf uithalen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sophie

Ik heb een ongelukje gehad, en nu heb ik hechtingen in mijn been. Mijn vraag is of ik ze zelf veilig eruit kan halen of dat ik beter naar de huisarts moet. Ik dacht die paar hechtingen kan ik zelf ook wel doen.

9 reacties
    Reageren
    JM Sturkenboom, Medinova

Het hangt een beetje van de hechtingen af. verwijderen kan lastig zijn afhankelijk van de soort hechting. Is het een doorlopende draad?

Reageren
    Sophie

De hechting is geen doorlopende draad, met met 6 losse stukjes zeg maar.

Reageren
    Lijn

Waarom zou je die zelf verwijderen? Een huisarts heeft de juiste spullen om dit te doen.

Reageren
    Sophie

Het is zoon gedoe om helemaal naar de huisarts te gaan

Reageren
    Peer

Ik zou niet dom doen en zelf voor dokter gaan spelen, maar het is jouw verantwoordelijkheid. Of heb je ze ondertussen al verwijderd?

Reageren
    Thotje

Hoi Sophie,

Door zelf hechtingen er uit te halen riskeer je dat je een lelijk litteken overhoud aan je ongelukje.
    Verder kan het zijn dat het niet goed is geheeld, een dokter kan dit beoordelen. als je ze er zelf uit haalt, en het is nog niet goed geheeld, kan het weer gaan bloeden.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Groet,
    Thobias

Reageren
    Anoniem

Hallo

Ik ben voor een maand geleden chirurgisch geopereerd aan mijn been en schouder Grote vetknobbels wat goedaardig was..
    Ben voor twee weken geleden voor controle geweest.
    Hierbij hebben ze bijna een halve liter vocht uit mijn schouder moeten halen en het was de bedoeling om de hechtingen er ook uit te halen.
    Bij mijn been hebben ze een klein stukje er uit gehaald.
    Twee dagen later zag ik tot mijn verbazing dat er uit mijn been nog een stukje uit hing die kon ik er zo uit trekken,wat wel heel eng was maar ja.
    Nu gaat het om mijn schouder het is nog helemaal bont en blauw op de hoek zit een dikke korst en zo als ik kan voelen ook nog een draadje.
    Mijn vraag is lost deze hechting vanzelf op op moet ik hier mee terug naar mijn chirurg het is nu ook pijnlijk als ik ergen tegen aan zit met mijn schouder.

MVG Gé

Reageren
    John (moderator)

Dat hangt af van de genezing.
    Je hoeft daar niet perse naar de chirurg voor. De huisarts kan dat ook. Maar ik zou het niet zelf doen. Eerst zal er gekeken moeten worden of het voldoende is genezen

Reageren
    Anoniem

Ok djw voor je antwoord … ga het zekers niet zelf doen lijkt mij ook niet verstandig ivm het litteken.Zou deze week naar de huisarts gaan om te vragen van hoe en want….Maar bedankt hier voor.

Groetjes Gé

Reageren
Reageer op: Hechtingen er zelf uithalen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.