Zoeken Vraag het forum

Lateraal en mediaal tibiaplateau fractuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ruben cools

Hoi allemaal ik ben ruben. Ik ben op 24mei uitgeschoven op nat gras. En echt verkeerd gevallen. Na de foto’s in het ziekenhuis bleek het lateraal en mediaal tibiaplateau fractuur te zijn. 26mei direct geopereerd met plaat en 5 schroeven. Ik mag eigenlijk niet klagen van het revalideren want nu bijna 3 maanden later kan ik met 1 kruk stappen. Het enige waar ik mee zit is vervolgende. ‘s avonds en ‘s nachts is het precies dat mijn ‘slecht’ been spieren blijven opspannenhzt is moeilijk te beschrijven. Doenik het zelf op een reactie van iets in het been of…. Het is precies of het been niet kan ontspannen. Het doet geen pijn maar het is lastig. Waardoor dat ik heel slecht slaap. Heeft iemand hier last van. Dat mij wijzer kan maken. Ik moet binnen 2 weken terug naar het ziekenhuis. Maar wou hier ook al eens horen of het iets gekend is…. Dank u.

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Beschrijf je nou een soort spierkramp in je slechte, geopereerde been?
    Waardoor je niet kan slapen?
    Ik zou eens (ev. na overleg met je fysiotherapeut) in ieder geval voor het slapen gaan, rekoefeningen van je beenspieren gaan proberen.
    verder is het de vraag of je niet (ook al eerder misschien) een tekort hebt aan vitamine D of B12.
    daarnaast zijn tebletten (vrije verkoop) met calcium/ magnesium te proberen.

Reageren
    Ruben

Hoi Peter.
    Bedankt voor uw reactie. Het is denk ik een soort van spier kramp/ samentrekking.
    Het is alsof je met de auto weet dat je gaan botsen en je zet je opgespannen klaar ervoor. Zo voel ik het aan. En het is ook meestal wel ‘s avonds/‘s nachts in rust dus… ook enkel als ik lig of zit. Als ik recht sta is het niet meer. Ook heb ik gemerkt dat er dagen wanneer ik super bezig geweest ben bv. Playstion spel spelen dat het niet gebeurt is. Percies alsof ik men eigen dan zo hard heb kunnen afleiden om het te (vergeten niet te hebben). Het is raar. Voor de operatie nooit last van gehad. Maar ik zal zeker een bloedtest laten doen om te zien of ik tekorten heb van iets…. Mijn fysiotherapeut kan er ook niet direct een antwoord op geven.

Reageren
    Ruben

Hoi Peter.
    Bedankt voor uw reactie. Het is denk ik een soort van spier kramp/ samentrekking.
    Het is alsof je met de auto weet dat je gaan botsen en je zet je opgespannen klaar ervoor. Zo voel ik het aan. En het is ook meestal wel ‘s avonds/‘s nachts in rust dus… ook enkel als ik lig of zit. Als ik recht sta is het niet meer. Ook heb ik gemerkt dat er dagen wanneer ik super bezig geweest ben bv. Playstion spel spelen dat het niet gebeurt is. Percies alsof ik men eigen dan zo hard heb kunnen afleiden om het te (vergeten niet te hebben). Het is raar. Voor de operatie nooit last van gehad. Maar ik zal zeker een bloedtest laten doen om te zien of ik tekorten heb van iets…. Mijn fysiotherapeut kan er ook niet direct een antwoord op geven.

Reageren
    Ruben

Beste
    We zijn nu 8maanden verder. En mijn revalidatie zit erop.
    Het was een hels proces. De spiertrekkingen die ik ‘s nachts had zijn er nog steeds. Neuroloog geweest. En niks mis met zenuwen. Het zijn rusteloze benen. Ik neem nu ‘s avonds 1 pil pramopoxole en ik heb er geen last meer van. Ik ben geheel een andere mens nu ik een goede nachtrust heb. Nu hoop ik wel ooit van die pil af te raken, maar alles stap voor stap nu. Binnen 4 maanden word men plaat en schroeven verwijderd omdat ik pijn heb terhoogte van de onderste schroef als ik loop.

Reageren
Reageer op: Lateraal en mediaal tibiaplateau fractuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.