- Arne1 juni 2018 om 17:49
hallo
ik ben een jonge van 17 jaar en binnenkort moet ik een onderkaak operatie voor mijn onderkaak naar voor te laten zetten
heeft er iemand ervaring hoe het was na de operatie deed het veel pijn, hoe zag je gezicht er uit
hoe was het herstel kon je alles eten of niet
groeten Arne
1 reactieReagerenMarjolein2 juni 2018 om 00:23Hallo Arne,
Mijn onderkaak is ook naar voren gezet. Na de operatie kreeg ik elastiekjes van boven naar onder, zodat ik mijn kaak niet te ver open kon doen.
Heb bijna geen pijn gehad na de operatie. Mijn hoofd zag er uit als een peer en bont en blauw. De eerste 6 weken mag je niet kouwen. Dus zacht voedsel eten. Ik ad eerst soep of vla. Vervolgens pulkte ik stukjes brood en dat werd zacht en dan kon ik het eten. Pasta heel fijn gesneden at ik, de bovenkant van een pizza. Dat schraapte ik eraf en cake. Dat soort dingen at ik de eerste 6 weken.
Na de operatie blijf je aan de onderkant van je kaak wel 2 kuiltjes voelen. Dat komt omdat ze daar de kaak hebben gebroken en daar het bot moet vastgroeien.
Maar de operatie en na pijn is enorm mee gevallen! Wil je meer weten dan kan je mij altijd vragen stellen
Reageren