- Anoniem27 december 2014 om 15:31
Vanmorgen heb ik een sneeuw/ijsbal in mijn oog gekregen.
Direct nadat het gebeurd was kon ik bijna niks zien met dat oog en werd al heel snel erg dik waardoor mn oog gewoon dicht zat.
Nu enkele uren verder is mijn oog weer open maar blijft verdomd zeer doen. Als ik met een lampje kijk is de rechterkant van mijn oogbol rood (van gesprongen adertjes) maar ook geel van kleur (net alsof mijn oogbal een blauwe plek heeft zeg maar.)
Na wat googlen zie ik dat als je oogbol een blauwe plek heeft dit gewoon eruIt ziet alsof er bloed onder het oogvlies zit en dat is dus niet hetgeval. Je ziet gewoon dat ht oog flink geirriteerd is en dus flink veel rode adertjes zichtbaar (net als wanneer je lang en hard in je oog wrijft) echter is het oogwit nu dus geel aan die zijde van de oogbol terwijl de andere kant van de oogbol normaal wit is (en ook niet geirriteerd).
Door de pijn die ik voe twijfel ik of ik naar de huisarts moet of niet. Het voelt net alsof er druk op mn oogbol staat eigenlijk en zie ietsjepietsje wazig door dat oog.
Zou het verstandg wezen om een arts te storen in het weekend of zou die pijn gewoon wezen omdat mijn ooglid en alles om mij oog wel beurs en blauw is?
(De pijn lijkt van mijn oogbol te komen maar kan natuurlijk afkomstig zijn van het ooglid?)
1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 december 2014 om 15:49De huisartsenpost is er juist voor de avonduren en het weekend.
Reageren
Met een oog moet je altijd behoedzaam zijn. Beter een keer teveel laten kijken dan te weinig. Ga dus even naar de huisartsenpost.
Zo voelt het dus ook als je een vuist op je oog krijgt……