- Anoniem26 juni 2014 om 17:31
Hallo,
Een van mijn ogen is lui, dit is een tijd terug door de orthoptist vastgesteld. Ik kan er wel mee zien, maar niet goed.
Ik heb zelf wel het idee dat ik diepte kan zien, maar ik vraag mij af of iemand een simpel testje weet waarmee ik dit kan testen. Bij bijvoorbeeld 3D-plaatjes met van die rood/cyaan-brilletjes heb ik wel het idee diepte te zien, maar dit kan natuurlijk ook een soort placebo zijn, omdat ik denk diepte te moeten zijn.Daarom vroeg ik mij dus af of iemand een testje weet daarvoor die ik thuis zelf kan uitvoeren.
Alvast bedankt voor alle moeite. 😀
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 juni 2014 om 21:52[quote]maar dit kan natuurlijk ook een soort placebo zijn, omdat ik denk diepte te moeten zijn.[/quote]zo werkt dat dus niet. Of je ziet het of je ziet het niet. Je zou een s kunnen googlen naar oogtesten misschien kun je er wel een vinden.
ReagerenAnoniem28 juni 2014 om 17:53Bedankt voor het antwoord. Ik heb een paar testjes gevonden, maar die waren niet echt doorslaggevend. Ik ben langs de opticien geweest en verteld dat ik me afvroeg of ik diepte kon zien. Na een simpel testje kwam hij erachter dat ik toch wel diepte kon zien, want op zo’n plaatje zag ik wel duidelijk figuren verschijnen.
ReagerenJohn (moderator)
28 juni 2014 om 18:25Dan is dat probleem in ieder geval opgelost.
Reageren