- Anoniem20 januari 2014 om 07:19
Hallo,
Kan je herpes aan je oog hebben zonder dat je in contact bent geweest met een koortslip op welke manier dan ook? Dus dat kruisbesmetting niet mogelijk is geweest?
Ik heb namelijk één heel klein plekje/bultje iets onder mijn ooghoek sinds gisteravond. Het is maar 1 plekje en ik heb er geen last van. Het is een klein beetje rood en je ziet het eigenlijk amper zitten. Voor de rest heb ik ook geen last van mn oog. Kan dit herpes zijn of is dit gewoon een talgkliertje?7 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 januari 2014 om 09:48Het kan inderdaad een hordeolum zijn. Een ontstoken talgkliertje dus. Een herpes infectie uit zich in de regel door een ontsteking in het oog.
Reageren
Ongeveer 75% van alle mensen is drager van het herpesvirus type 1 zonder daar verder last van te hebben. Je hoeft dus niet perse met iemand in contact geweest te zijn om een uitbraak te krijgen.Anoniem20 januari 2014 om 12:03Maar is een herpes ooginfectie in bijna alle gevallen niet het resultaat van kruisbesmetting met jezelf of evt iemand anders die eerst aan een koortslip heeft gezeten en daarna aan jouw oog zit?
En is een herpesoog altijd irritant of pijnlijk?
ReagerenAnoniem20 januari 2014 om 13:21Mijn oog is trouwens niet rood en het plekje is zo minuscuul dat het bijna niet zichtbaar is, alleen als je het van dichtbij bekijkt. Ik voel het niet zitten.
ReagerenJohn (moderator)
20 januari 2014 om 14:23Dat hoeft niet perse. Als je drager bent van het virus kan er spontaan een uitbraak komen.
Reageren
Ik denk dat het een ontstoken talgkliertje is. Kijk even een paar dagen hoe het zich ontwikkelt.Anoniem20 januari 2014 om 20:55Dit is het plekje. Het is heel klein, een beetje rood en niet pijnlijk.
ReagerenJohn (moderator)
20 januari 2014 om 21:05Lijkt dus op een talgkliertje.
ReagerenAnoniem20 januari 2014 om 21:11Dacht ik al, maar voor de zekerheid vragen kan natuurlijk geen kwaad. Ik heb sowieso al een vrij vette huid dus verstopte talgkliertjes en kleine puistjes zijn geen uitzondering voor mij.
Reageren