- tessa dedecker26 april 2013 om 17:07
Hallo,
Ik ben 19jaar en heb zo een twee weken geleden mijn eerste bril gekocht. Ik was naar de oogarts gegaan omdat ik moeite had op school om van het bord naar mijn blad te kijken en omgekeerd. Het werd minder snel scherp. De arts zei dat het iets aangeboren was (mijn oog heeft een soort van ei-vorm, ik weet de benaming niet meer) waardoor mijn oog de hele tijd scherp wilt stellen maar het niet lukt. Daarnaast heeft mijn linkeroog ook moeite om in de verte te zien (0.25) ik moest de bril dragen als ik me concentreer. Op school draag ik hem dus want elders heb ik hier geen last van. Omdat het zo een kleine waarde is denkik. Ik merk wel als ik hem ergens anders opzet dat ik ook scherper zie in de verte maar dit is niet echt nodig, ik zie zonder bril voldoende.Mijn vraag is nu, moet ik mijn bril ook voor tv en autorijden opzetten of zelfs altijd? Of maakt dit mijn ogen enkel slechter?
1 reactieReagerenano26 april 2013 om 17:20ik zou hem wel aandoen voor lezen en autorijden. als je afstanden zonder bril verkeerd gaat inschatten, kunnen er ongelukken gebeuren
Reageren