Zoeken Vraag het forum

Rood vlekje op vel van het oog

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bijtje

Hai..ik heb sinds twee dagen op het vel van mijn oogkarkas wat boven ooglid zit een rood vlekje..het lijkt erop alsof ik een klap heb gehad en het is een bloeduitstorting ..nu heb ik mij helemaal niet gestoten en was nadat ik wakker werd…avond ervoor niets te zien..kan het zijn door een ring want die draag ik ook tijdens het slapen of kan het zomaar zijn….Door misschien te hard wrijven..het jeukt niet en is niet verdikt…zit echt onderhuids….wie weet wat kan zijn? Hoop niets ergs 🙁

11 reacties
    Reageren
    anouk

Hmmm… ik heb sinds vanochtend hetzelfde. Weet jij inmiddels al waar het door kwam? Is het uit zichzelf weggegaan?

Reageren
    Emma

Kan het een hordeolum externum, strontje, stijg of, in bepaalde Nederlandse dialecten, een paddenpisser zijn? Dat is een ontsteking van de ooglidrand door infectie van een talgkliertje (klier van Zeis) of zweetkliertje (klier van Moll) bij het haarzakje van een wimper. Een hordeolum externum wordt meestal veroorzaakt door een bacterie uit de familie der stafylokokken.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hordeolum_externum

Reageren
    Bijtje

Hey…bij mij is het na een week verdwenen … Denk dat ik Mss toch met slapen met een ring ofzo iets heb veroorzaakt ..

Reageren
    anouk

Nee, dat lijkt me niet. Het is niet verheven, niet ontstoken en niet pijnlijk. Gewoon huid, maar dan donker rood. Overigens is het bij mij nu ook al zo goed als weg. Vond het wel vreemd… Bedankt voor de antwoorden 🙂

Reageren
    Lana

Dames, voor het slapengaan wel goed de make-up verwijderen. Ook restjes make-up kunnen irritatie geven. Maar fijn dat het weer over is.

Reageren
    anouk

Dame ;), het was geen irritatie, alleen een verkleuring.

Reageren
    Mier

Ik heb sinds ik vanmorgen wakker werd ook opeens een rood vlekje op mijn ooglid (linkeroog, in hoek bij de neus). Spontaan ontstaan (ik gebruik geen make-up). Ik hoop dat het net als bij jullie ook spontaan weer verdwijnt. Ik had wel mijn ring om vannacht.

Reageren
    Veronica

Krijg constant spontaan rood bloedvlekje op mijn oogkas..weet iemand hoe dat komt
    Vast bedankt voor het antwoord
    Gr. veronica

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt op een kleine bloeduitstorting, waarschijnlijk door een zwak bloedvaatje.

Reageren
    Pieri
    • Ik heb al 3 week een rode vlek op mijn ooglid. Het begon met een dik oog dacht dat het een eksteroog was. Dat is nu weg maar nog wel een rode vlekop mijn ooglid en kleine rode vlekjes rond het oog. Mijn vraag: wat kan het zijn.
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Als de klachten aanhouden, ga dan naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: Rood vlekje op vel van het oog
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.