- Martine7 september 2023 om 12:12
Ik werd vanmorgen wakker en zag bijna niks. Mijn rechteroog blijft na een paar uur ook nog erg wazig zien.
Ik vraag me af of het kan komen doordat mn slaapmasker te strak zat? En gaat het dan vanzelf over, of moet ik langs de huisarts?
links is normaal, maar met enkel rechts kan ik met geen mogelijkheid lezen wat hier staat. Dubbel zicht en wazig.
6 reactiesReagerenSuus7 september 2023 om 12:22Bel dan de huisarts!!
Reageren
Dit is geen vraag voor een forum,maar voor een arts,ik snap niet dat je dat zelf niet bedenken kuntMartine7 september 2023 om 12:35maak je niet zo druk. ik heb sowieso dat ik elke ochtend wakker word en geen hand voor ogen zie. Dus dat het ineens erger is, valt pas op na een paar uur. 😉 en dan ga je dus niet paniekerig meteen de arts bellen.
Sowieso vind ik dat je eerst even zelf na moet denken voor je in paniek een arts gaat bellen 😉
ReagerenSuus7 september 2023 om 12:46Misschien had je die informatie er dan even bij moeten geven om een juist ingeschat antwoord te krijgen…..
Plotseling wazig zien voor langere tijd is namelijk wel iets om met spoed de huisarts te bellen.
En ik zou in jou geval ook mijn huisarts om advies vragen, ipv een forum te raadplegen.
Het zijn wel je ogen en daar zou ik geen risico mee nemen. Dat heeft niks met paniek te maken, liever voor niks bellen,dan achteraf spijt niet gebeld te hebben. Maar dat is jou keuze.(Het is btw ook niet normaal om iedere ochtend wazig te zien, ook daarmee zou ik naar een arts gaan.)
ReagerenJohn (moderator)
7 september 2023 om 17:17Dan zal je masker te strak zitten en op je oog drukken. Ik neem aan dat de klachten inmiddels over zijn, zo niet moet je naar de dokter gaan en het masker niet meer gebruiken
ReagerenMartine8 september 2023 om 09:09Suus je kan ook meer info vragen ipv in aannames te vervallen. Het is een forum, je gaat hier niet alles opschrijven. Zeker als je niet denkt dat het ene met het andere te maken heeft en stop met zeggen dat dit niet op een forum thuishoort. Dat hoort het wel. Wat ik meemaak maken anderen ook mee en kunnen zo meer info vinden op internet, ik maak daar zelf veel gebruik van en ben daar enorm vaak mee geholpen
Ik had de arts gister al gebeld, maar moest paar uur wachten tot ze terugbelden. Dus je zat er totaal naast met al je aannames. Dan kan je zeggen ‘je geeft die info niet’ maar pcies daarom moet je geen aannames doen, maar vragen stellen.
De arts wilde me zien en verwees me door met spoed naar de oogarts. Waar ze Droge Ogen!! Hebben vastgesteld.
Waar ik dus al jaren mee worstel, maar de opticien weg wuifde met nietszeggende opmerkingen en ik wel al eens eerder voor naar een arts wilde maar door privé omstandigheden niet lukte. Dit was echter anders dan normaal. Ik koppelde het dus los van mn gebruikelijke klachten. Normaal trekt het snel weg en t wisselende zicht is dan ook veel korter. Niet zo duidelijk en aanhoudend als nu
Maar t is wel een uitwas geweest van mn chronische aandoening ‘droge ogen’, een onschuldige aandoening.
Wel vervelend, want t wordt erger met de jaren zei hij. Maar totaal geen reden tot paniek en zalfje gekregen (wel superblij mee)
Algemeen:heb je dus al langer last van slecht zicht in de ochtend, wisselend zicht op de dag en soms jeukende en tranende ogen dan kan zoiets ontstaan idd door een klemmend slaapmasker en/of slechtere nachtrust dan normaal. Controle door een arts is wel belangrijk, want ook iemand met droge ogen kan een ernstige acute aandoening ontwikkelen. Het kan ook een teken zijn van netvliesloslating of een beroerte
Thanks voor de reacties 🙏🏻
ReagerenSuus8 september 2023 om 09:58Wat jij zegt over dat ik aannames doe, slaat helemaal nergens op.
Je kunt geen goed antwoord geven op een vraag als iemand zelf relevante informatie achter houdt.
Je bent hier niet bij een (huis) arts waar een assistente triage vragen stelt.
Maar op een forum,waar geen artsen zijn en mensen proberen elkaar zo goed mogelijk te helpen.
Juist daarom is het belangrijk dat je wel alle informatie geeft. Dat voorkomt ook dat je adviezen krijgt die stroken met een arts eerder heeft gezegd.
Ik “moet” dus helemaal niks, ik zit hier niet in een praktijk waar ik volgens een protocol werk en met een arts kan overleggen bij twijfel.En met de laatste zin van je laatste bericht vat je dus precies de reden samen waarom ik zei dat je met je klachten beter een arts kon raadplegen.
Reageren