Glasvochttroebeling ervar"/> Glasvochttroebeling ervaringen, operatie of laser - Medische Forum - Dokter.nl

Glasvochttroebeling ervaringen, operatie of laser

Hoi allemaal,

Ik ben net terug van de optometrist en voel me echt even verschrikkelijk!
    Al anderhalve maand heb ik constant een waas over de helft van mijn rechteroog. Het is behoorlijk vervelend. De optometrist heeft me verteld dat ik last heb van glasvochttroebeling in de rechterbovenhoek van mijn oog. Ze noemen het ook wel floaters. Het is eigenlijk een soort doorzichtige sliert die aan elkaar geklonterd is.
    Toen ik vroeg, en wat nu, nam hij de 3 opties door: opereren, laseren of er gewoon mee leren leven. Op dit moment vind ik het echt moeilijk om ermee te leren leven, omdat het zo'n invloed heeft op mijn zicht en ik er de hele dag mee bezig ben. Dus ik vroeg me af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Heeft iemand ooit een operatie of laserbehandeling ondergaan? Of went het uiteindelijk na een langere periode? Ik zou graag wat advies of gedeelde ervaringen willen horen.
    Alvast bedankt voor jullie hulp!

Reageer

Ik heb het ook in beide ogen. Het went en kan er prima mee leven, soms valt
    Het me erg op. Nu ik er aan denk en ik kijk van links naar rechts dan zie ik alle vertroebelingen heen en weer bewegen.
    Kijk het even aan, je hebt het in 1 oog. Je kijkt met je beste oog zeggen ze, de rest word weg gefilterd. Nu let je er heel erg op en dan word het automatisch erger.

Reageer

En dit is het verhaal hoe ik er aan ben gekomen. Kan bijna niet geloven dat het hierdoor gebeurd is. En twijfel of het niet wat anders is.

Een maand geleden reed ik op een rotonde en er kwam een elektrische fiets waardoor ik hard op de rem moest trappen. Hoe hard rijd je op een rotonden, 25, 30 km p.u.denk ik? Maar omdat ik al jaren nek klachten heb, was ik bang dat het in mijn nek zou schieten of een stijven nek zou hebben. Maar dat gebeurde gelukkig niet. Bij thuiskomst kreeg ik last van mijn rechteroog. Ik had een gek gevoel aan de buitenste ooglid (geen trillend spiertje) en qua zicht vond ik alsof ik in dat hoekje door een filter keek of een pixel miste.
    Volgende dag voelde ik geen verbetering en ben ik naar de huisarts gegaan. Hij stuurde mij gelijk door naar de oogarts. De oogarts heeft met de oogdruppels mijn pupillen wijder gemaakt. Na het onderzoek heeft de oogarts niets geks gezien. En stelde voor om voor de zekerheid een gezichtsveldonderzoek te doen. Maar daar is ook niets uitgekomen. Ik kan alles goed zien. Dus zij had geen reden om me veder te onderzoeken. Ik heb mijn fysio gebeld en hij zei dat het mogelijk was dat het gekke gevoel in het ook uit de nek kwam. Er zat een wervel aan die kant ook niet goed dus heeft hij deze rechtgezet en alle spieren eromheen gemasseerd. Na een aantal dagen voelde ik wel een lichte verbetering. Maar het gevoel van een “gek” oog gaat maar niet weg. De huisarts wist het verder ook niet en heeft me naar een optometrist gestuurd, zie verhaal hierboven.

Reageer
Reageer op: Glasvochttroebeling ervaringen, operatie of laser
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif