- T30 maart 2023 om 18:43
Als ik mijn mascara verwijder, komen er bijna altijd zwarte sliertjes in mijn oog. De eerste jaren dat ik mascara droeg had ik dat (bij mijn weten) niet; het begon pas later. Ik heb al verschillende mascara’s en removers geprobeerd, maar het blijkt toch niet aan een bepaalde mascara of remover te liggen.
Wat ik me afvraag: kunnen die zwarte mascarasliertjes onder je oogleden terechtkomen en daar ophopen en/of schade aanrichten? Ik heb namelijk ook wel last van wat droge of geïrriteerde ogen, maar ik weet niet of het met elkaar te maken heeft. Ik ben benieuwd, iemand die hier meer over weet?
1 reactieReagerenLiesje1 november 2023 om 19:07Als je last hebt van droge en geïrriteerde ogen en zeker na gebruik van make-up is mogelijk veroorzaakt door mascara of make-up, raad ik je aan om even geen mascara of make-up te dragen om te zien of de symptomen verbeteren. Als het niet mogelijk is kan je een anti-allergische mascara-hypoallergeen zoals die van biobey proberen. Daarnaast is het belangrijk om je ogen goed te hydrateren met oogdruppels die geschikt zijn voor gevoelige ogen. Het kan ook helpen om voedingsmiddelen te eten die rijk zijn aan vitamine A, C en E, zoals wortelen, citrusvruchten en noten. Deze vitaminen kunnen helpen bij het behoud van gezonde ogen. Als de irritatie aanhoudt, is het verstandig om een oogarts te raadplegen voor verder advies.
Reageren