Zoeken Vraag het forum

Luie oog nog te behandelen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Luie oog

Hallo

Ik ben 25 en heb een luie ook (sinds mijn kinderjaren). De oogarts zei dat het vanzelf zal herstellen door een bril te dragen (tegen mijn 15 dat is dus 10 jaar geleden), we zijn nu 10 jaar verder en het is nog steeds niet hersteld. Ik draag de bril nu ook enkel ’s avonds na 19u tot 23u (voor het slapen) daarvoor draag ik de hele dag lenzen.

Bij mijn luie oog heb ik ook last van astigmatisme.

Ik zie in de apple store veel oefeningen om het luie oog te kunnen herstellen. Zouden deze nog kunnen helpen of niet gezien mijn leeftijd?

Ik werd nooit voor mijn luie oog behandeld, bij velen dekken ze het ander ooglid af zodat het luie oog zich forceerd om volledig open te blijven. Dit werd bij mij niet gedaan omdat dat niet nodig was…

Operatie is geen oplossing want dan snijden ze een deel van mijn ooglid af en loop ik het risico dat mijn oog niet volledig gaat sluiten tijdens het slapen, dan slaap ik met 1 oog open (niet volledig maar een klein beetje, dit is al erg om te horen). Bovendien is het zo dat als ik naar beneden kijk met mijn beiden ogen zal het ooglid (van mijn luie oog waar een stukje ooglid van afgesneden zal worden) niet evenredig naar beneden toetrekken als mijn normale oog, dit omdat er een stukje ooglid werd afgesneden, dan lijkt het alsof je ene ooglid ontbloft is.

Kort gezegd heeft een operatie enkel een voordeel als je rechtuit kijkt, maar als je gaat slapen of beetje naar beneden toe kijkt is het een (groot) nadeel.

Kan ik de spier van mijn ooglid versterken met oefeningen? Of heeft het gezien mijn leeftijd geen zin meer?

Ik voel me zo klote hiermee, ik durf mensen niet in het oog of gezicht aan te kijken en mijn luie oog de hele dag forceren om nog opener te blijven is zeer moeilijk, het kost veel energie.

Ook heeft dit een invloed op mijn relatieleven, ik gebruik photoshop om die luie oog te herstellen op de foto’s maar als je dan in het echte leven samenkomt word ik (vrij zeker door mijn luie oog) afgekeurd.

3 reacties
    Reageren
    Luie oog

Astigmatisme = scheel kijken, dus zowel een luie oog als scheel kijken, heeft een groot invloed op mijn leven vooral relatieleven.

Reageren
    Luie oog

Astigmatisme valt redelijk mee nauwelijks te merken maar het luie oog is zeer duidelijk te merken

Reageren
    Luie oog

Niemand enig ervaring of een beetje oogheelkundig ingesteld?

Reageren
Reageer op: Luie oog nog te behandelen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.