- D7 maart 2020 om 18:01
Hey allemaal,
ik ben onlangs begonnen met het dragen van een bril na +-10 jaar zonder bril, toen droeg ik heel kort een bril (half jaar). Ik ben nu 24.
ik heb links een lui oog doordat ik vroeger als kind een blauw oog had dus hierop heeft een bril geen effecr, met de bril rechts -2.75 zie ik wel goed. Nu heb ik onlangs zachte daglenzen gehaald met dezelfde sterkte -2.75 en na lang proberen is het gelukt om hem rechts erin te krijgen. Links heeft het geen effect dus daarom doe ik ze alleen rechts in. Maar ik zie niet zo scherp als met mijn bril.. als ik mijn linkeroog afdek heb ik het gevoel dat ik wel even scherp zie als met bril. De opticien zei iets van een cilinder (?) toen ik mijn bril liet meten en kocht.
gaat mijn zicht met de lens beter worden en is het kwestie van wennen of zal een lens nooit hetzelfde effect hebben als een bril?
grts en bedankt
2 reactiesReagerenMark7 maart 2020 om 18:24Van lenzen moet je meestal een iets lagere sterkte hebben dan je bril is. Tenminste als je -glazen hebt. Het kan ook zijn dat je inderdaad een cylinder nodig hebt, maar ik geloof dat dat niet kan in lenzen. Heb je je ogen opnieuw op laten meten toen je je lenzen b.v kocht ?₩
ReagerenMark7 maart 2020 om 18:44En over het algemeen zie je met lenzen beter dan met een bril. Dus daar kan het niet aan liggen.
Reageren