- S19 februari 2020 om 21:12
Hallo,
al weken loop ik met een tranend oog. Ik heb ondertussen ook een drukkend gevoel in mijn ooghoek bij het traanbuisje, en zodra ik buk voel ik dat drukkend gevoel nog heviger.
Ik ben al vaker bij de HA geweest, de eerste zei dat het een nasleep was van een geïrriteerd oog en de andere zei dat het een verstopt traanbuisje is.
dit oog is zeker een ander half jaar een paar keer per maand rood, pijnlijk en als ik heb geslapen dicht geplakt. Het is altijd het zelfde oog.
Nu blijft het continu tranen, het begint mijn dagelijkse leven te belemmeren. dat klinkt misschien overdreven, maar ik zie continu wazig, dus ook bijvoorbeeld tijdens het auto rijden of aan de kassa, het is gewoonweg erg vervelend en daarnaast ook pijnlijk. De huid om mijn oog is geïrriteerd/pijnlijk door de tranen.
heeft iemand hier ervaring mee of kan mij vertellen wat ik hier aan kan doen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 februari 2020 om 21:15Wellicht toch een verstopt traankanaal. Vraag een verwijzing voor de oogarts
ReagerenS19 februari 2020 om 21:50De huisarts zei dat het met een neusspray over gaat. is een doorverwijzing altijd nodig bij een verstopt traankanaal?
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2020 om 21:53Als het met neusspray niet overgaat wel. Dan moet het kanaaltje namelijk open worden gemaakt.
Reageren