- Marc5 juni 2018 om 09:41
Sinds ca. 5 jaar gebruik ik een leesbril. Sinds een maand heb ik nu ook een multifocale bril en een nieuwe (nieuw gemeten) leesbril. Het valt me op dat mijn nieuwe leesbril bij mindere verlichting (binnenshuis, schemerlamp etc) soms al niet meer voldoende is. Dit heb ik ook met het leesgedeelte van de multifocale bril.
Bij zonlicht is het geen probleem, maar als ik binnen bij minder sterke verlichting (of buiten bij schemer) de brillen gebruik lijkt het alsof ze niet goed zijn. Is dit een normaal verschijnsel? Want zo kort na meting maak ik me toch wel zorgen dat er iets anders aan de hand kan zijn..5 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 09:49wie heeft je ogen gemeten?
ReagerenMarc5 juni 2018 om 09:55Dat is bij Pearle gedaan. Kort daarna ben ik bij een oogarts in het ziekenhuis geweest en die heeft ook een meting gedaan waar hetzelfde uitkwam.
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 10:10Ga dan eens terug naar pearle
ReagerenMarc5 juni 2018 om 10:44Tja, dat had ik zelf ook al bedacht. Dan wordt gezegd dat alles zo is als gemeten en de brillen ok zijn. Ik stelde de vraag op dit forum om te zien of andere brildragers soortgelijke ervaringen (qua zicht) hebben.
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 10:46wellicht meldt zich nog iemand
Reageren