Zoeken Vraag het forum

Blauw zicht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Frederique

Sinds een paar dagen zie ik blauw als ik wakker wordt. Het is alsof er een blauwe filter over alles heen zit. Op sommige plekken zitten nog donker blauwe vlekken. Dit houdt ongeveer 30 seconde aan en daarna is het weer weg. Verder geen klachten.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga eens met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Brenda

Wat was het uiteindelijk?

Mijn zoontje heeft het nu ook namelijk.

Reageren
    Jan

Ik heb dit deze week ook een paar keer gehad. Geen waas alles zag ik scherp. De ene keer donkerder blauw dan de andere keer. Na veel Googelen vond ik klachten die er iets op leken. Deze werden veroorzaakt door een laag zuurstofgehalte in het bloed.
    Die van mij varieert steeds. Tussen de 93 en 97 %.
    Soms 92 of 91 %. Geen flauw idee hoe ik van die klachten af kom. Ik dacht dat ik de enige was met klachten als deze.

Jan.

Reageren
    John (moderator)

Soms 92 of 91 %
    Ik weet niet hoe je dat meet, maar daar zou ik dan toch maar mee naar de dokter gaan.

Reageren
    Jan

De huisarts heeft geen flauw idee hoe het komt of wat ik er tegen kan doen. Het is alleen maar gissen. Een laag zuurstof gehalte in mijn bloed zou de oorzaak kunnen zijn.

Reageren
    Jan

Mijn saturatiemeter meet gewoonlijk 93% als laagste waarde en gaat knipperen als de waarde lager wordt. Heel soms komt er dan een waarde van 92% of 91% in beeld. Bij de huisarts was de waarde 93%.
    Maar dat was nog geen reden om me zorgen te maken.

Reageren
    John (moderator)

93% is in principe te laag als er geen sprake van van longklachten/aandoeningen

Reageren
    Jan

Ik heb wel hevige hoestbuien. Een verkoudheid duurt bij mij tussen 2 dagen en 3 maanden. Soms is mijn verkoudheid zo heftig dat ik soms tegen de vlakte ga. Ik krijg medicijnen voorgeschreven die totaal niets helpen. Ik gebruik heel veel Antaflu snoepjes, die helpen wel. Helaas zijn die weer heel slecht voor je gezondheid.

Jan.

Reageren
Reageer op: Blauw zicht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.