Beste,
Afgelopen januari is er bij mij een pyelumplastiek uitgevoerd ivm UPJ stenose een vernauwing van nierbekken / urineleider. Deze operatie gaf veel complicaties, w.o. lekkage van de nieuwe overgang. Tijdelijk is er een nefrostomiekathether geplaatst en op dit moment heb ik weer een JJ katheter, want uiteindelijk blijkt de operatie niet te zijn gelukt en is de vernauwing niet verholpen.
Ik ben in afwachting van een definitieve oplossing van de vernauwing. Binnenkort heb ik hier weer een afspraak over met mijn uroloog. Inmiddels ben ik na diverse JJ katheters (dit is mijn 4e al) al sinds mei vorig jaar hiermee aan het doktoren. Ik heb twee vragen:
Ik vraag mij af of er alternatieven zijn voor opnieuw een pyelumplastiek? En zo ja heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn er mensen die met een JJ katheter een verre reis (buiten Europa) hebben gemaakt?
Wij hebben in september as een rondreis gepland staan in Zuid Afrika en ik begin toch wel wat nerveus te worden. Ik hoor graag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.