Hallo.20 november ben ik geopereerd aan een verzakking. Ik heb een voor en achterwand plastiek gehad.Na lange tijd herstel en zelfcatherisatie was ik er enigszins weer bovenop.Nu is er waarschijnlijk een hechting in mijn klier van skene gezet en daardoor verstopt geraakt met veel klachten.Om er zeker van te zijn moet ik een mri scan.De wachttijd bedraagt 6 tot 8 weken .De klier is inmiddels een cyste geworden en is in 2 maanden tijd van 1 naar 2 cm gegaan.Ze mogen mij toch niet zolang laten wachten door hun fout.Ik word depressief. Sex kan bijna niet meer.Bult belemmerd mijn opening.Ik ben ner hersteld van een operatie en moet waarschijnlijk weer.als deze cyste onstoken raakt dan kan die niet geopereerd maar moeten ze hem opensnijden om leeg te maken en openen op een later tijdstip.ik kan toch geen 8 weken wachten?????
Je kunt je arts bellen en vragen of je sneller geholpen kunt worden, je arts kan bepalen of er een spoedverwijzing van gemaakt kan worden.
Of het ziekenhuis bellen en vragen of ze je op een "uitvallerslijst/shortlist" kunnen zetten.
Zodat je gebeld wordt aks er eerder een plek vrij komt door bijvoorbeeld een afzegging.
Of kijken of andere ziekenhuizen kortere wachttijden hebben.
Wel een tip: als je vraagt om een afspraak op korte termijn, zeg dan dat je lichamelijke klachten hard erger worden.
Depressief worden is geen geen reden om een onderzoek naar voren te halen, omdat iedreen mentaal lijdt onder onzekerheid en lange wachttijden.
Ik mag nu 12 april door de scan.valt dit eigenlijk onder een medische fout.ik weet dat ze het niet expres heeft gedaan maar er is een hechting in de klier gezet en ik zit met de ellende.
Ga er maar van uit het het ziekenhuis dit als "mogelijke complicatie" beschouwd, die onder de "mogelijke complicaties " van iedere operatie vallen en daar mee ingedekt zijn.
Wil je weten of je er iets mee kunt, bespreek het dan met een Letseschade advocaat.
Maar ik denk dat je geen enkele kans hebt, bij een vriendin van mij waren na een relatief simpele operatie de hechtingen dusdanig slecht geplaatst dat ze na twee dagen losgingen.
Gewoon de knoopjes eruit, losgegleden.
Met als gevolg een ontsoken wonden en blijvende klachten door het litteken.
Volgens de kliniek waar ze geholpen is, komt dat vrijwel nooit voor,maar kan er bij iedere operatie iets mis gaan en dat zal bij jou waarschijnlijk ook gezegd worden.
Het valt onder de complicaties die bij minder dan 95% van de patiënten voorkomt, werd er bij haar gezegd.
Volgens ons kun je daarmee dan iedere fout, misser of complicatie dus onder die 5% scharen.......
Dat denk ik wel,maar je kunt het proberen of je er iets mee kunt.
Besef wel dat het je waarschijnlijk meer (negatieve) energie kost, dan dat het je iets gaat opleveren.