Zoeken Vraag het forum

Rode plekken gehemelte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rick

Hi,
    Sinds enige weken heb ik rode plekken op m’n gehemelte.
    Volgens de kno arts is dit een schimmers infectie.
    Nystatine meegekregen maar dit helpt niet echt.
    Iemand hier ervaring mee?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het niet helpt, ga dan terug naar de kno arts. Hij zal dan een ander middel moeten voorschrijven

Reageren
    Rick

Ik heb even afgewacht en nystatine kuur afgemaakt. Woensdag terug naar KNO.
    My valt op dat de pijn grotendeels verdwenenen is, maar dat ’s ochtends mn gehemelte normaal lijkt, en naarmate de dag vordert gewoon rood en pijnlijk wordt.
    Ik heb 4 weken terug bloed laten prikken ,en er kwam uit dat ik pfeiffer gehad heb, en blijkbaar antistoffen aangemaakt zijn. Volgens mijn huisarts is pfeiffer op mijn leeftijd (32) onwaarschijnlijk.
    Bijkomstigheid is dat mn vrouw (30) sinds 2 weken thuis zit en compleet oververmoeid is. Ook bloed geprikt en blijkt nu dat ze kort geleden pfeiffer heeft gehad.
    Dit kan toch geen toeval meer zijn of wel? In tegenstelling tot mij heeft ze veel last van duizeligheid en spierpijn met extreme vermoeidheids klachten.
    Is het mogelijk dat mensen met pfeiffer compleet andere klachten hebben, en wat kunnen we er verder (op vitamine gebied of homeopathie) aan doen?
    Is het trouwens mogelijk dat een schimmel infectie op het gehemelte zolang kan duren? Vind het maar vreemd.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Reageren
Reageer op: Rode plekken gehemelte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.