- wout20 december 2012 om 12:49
5 dagen geleden begonnen mijn speekselklieren op te zwellen. de volgende morgen deed mijn tandvlees pijn, en tegen de avond had ik koorts dus ben ik naar de dokter van spoed gegaan, die mij vertelde dat ik een virale infectie had van mond en keel, en dat dit beter moest zijn na 3 dagen, 2 dagen later was het niet beter en ben ik opnieuw naar de dokter gegaan die een bloed onderzoek heeft gedaan, en zegt da k gewoon moet wachten tot dit over is. ondertussen staat mijn tong en mijn gehemelte onder de kleine en minder kleine wondjes en kan ik al 4 dagen alleen maar vloeibaar eten binnenkrijgen, en ook dit doet pijn. mijn onderlip is 1 grote bruingele blaas, weet iemand wat ik hier tegen de pijn kan doen want die heb ik heel de dag door, ook al neem ik nurofen 400 en dafalgan forte tegen de pijn. nadat ik bij de dokter was geweest 2 dagen geleden is mijn keel volgens mij helemaal genezen en ik heb geen koorts meer gehad sinds dag 2, maar mijn mond blijft nog even pijnlijk, en zelfs met de pijnstillers voelt het precies aan alsof er naalden in worden gestoken. alvast bedankt voor de hulp
mgv wout5 reactiesReagerenJoleen20 december 2012 om 12:56Hallo Wout,
Ik ben geen dokter, maar mijn dochter heeft iets soortgelijks gehad en heeft toen Daktarin gel voor oraal gebruik gekregen. Ze had toen echt hele erge spruw. Als ik jou was zou ik gewoon teruggaan naar je HA en hem vragen of er nu echt iets aan gedaan kan worden.Succes
ReagerenBram20 december 2012 om 14:42Ik denk toch dat je nog even geduld moet hebben en dat de pijn spontaan zal verminderen. Kan echter wel even duren. Mogelijk is er sprake van een herpesinfectie en die zijn pijnlijk. Evt kun je de huisarts om sterkere pijnstillers vragen.
ReagerenHa17 april 2013 om 21:36Ikzelf heb een week terug een bloedblaar op mijn tong gekregen.binnen n uur heb ik hem kennelijk open gebeten want toen was t n wit velletje. Met de dagen gaat het steeds meer pijn doen. Ook ik kan enkel nog vloeibaar eten en ook MET pijn.
Reageren
De huisarts zei, een aft maar ik heb t in de spiegel gezien en t verdovend goedje werkt niet.Wat gedaan?? het zit langs mn hoektand en dat merk je ook met slikken en praten.John (moderator)
17 april 2013 om 22:35Beste Ha,
Reageren
Ik zou adviseren om terug te gaan naar de huisarts.
Een bezoek aan de tandarts is ook een mogelijkheid. Die kan namelijk zien of er wellicht een probleem met je gebit is waardoor je tong geïrriteerd raakt.Fee18 april 2013 om 12:32Spoelen met antibacterieel mondwater!
Reageren