- Steef22 april 2026 om 19:08
Ik heb zoals in de titel staat een wit achtige plek op de boven/zijkant van mijn tong. De plek is er al jaren maar is soms bijna niet zichtbaar en soms zoals op de foto. Het doet geen pijn, wordt niet groter maar vraag mij wel af of ik hiermee naar de huisarts zou moeten. Het kan misschien een litteken zijn van een oude bijtplek? Ik hoop dat iemand iets zinnigs erover kan vertellen. Alvast bedankt.
Bijlagen:
3 reactiesReagerenSteef22 april 2026 om 19:10
Peter (huisarts)
23 april 2026 om 18:44Het kan een litteken zijn, maar ook een slijmvliesaandoening als lichen planus of leukoplakie. Bij beide laatste ziekten hoef je geen last te hebben van irritatie oid, maar behoeft het wel controle/ diagnostiek door een tandarts of kaakchirurg, in verband met eventuele ontaarding naar huidkanker. En preventief (mocht je roken): roken verhoogt de kans daarop!
ReagerenSteef (op)11 mei 2026 om 12:18Dank, de tandarts vond het er niet alarmerend uitzien maar heeft het wel onderzocht net als de rest van mijn mond. De tanden boven en onder zijn iets geslepen om uit te sluiten dat het daardoor komt. Wordt in oktober opnieuw bekeken. Bedankt
Reageren