- Anoniem8 mei 2018 om 15:19
Hallo,
Ik heb al 2 maanden last van een nare plek achter op mn tong,
Kan iemand me uitleggen wat dit nou precies is? Het is niet weg te poetsen met een tandenborstel,
Iemand tips?
Bijlagen:
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2018 om 16:47ik zie alleen wat aanslag op je tong. Verder niets bijzonders. En dat ligt vooral aan eten en drinken. Gorgel met zoutwater
ReagerenAnoniem8 mei 2018 om 20:59Bedankt voor uw reactie,
Even een paar vragen zodat ik wat meer duidelijkheid krijg wat ik moet doen.
- Zout met warm of koud water mengen?
- Moet ik ook nog tong poetsen met tandenborstel (zachtjes)
- Moet ik na het zoutwater mn mond spoelen met normaal water?
- Hoevaak per dag?
- Na hoeveel dagen gaat het over of zie je verschil?
- Gaat het los zitten of slik je t door de bactieren die dood gaan door het zoutwater
Sorry voor de vele vragen maar ik wil er graag van af, want kheb het nu al 1 a 2 maanden en tis behoorlijk vies.
BTW wat is iets wat het kan opwekken want ik drink weinig zuivel en drink geen koffie,bier en rook niet
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2018 om 00:05Doorgaans zijn het toch zuivelprodukten of suikers die dat doen.
Reageren
Het zou in warm water oplossen. 1 theelepel zout op 1 kop warm water en daarmee 2 x per dag spoelen. Je kunt met gewoon water naspoelen. Je kunt je tong poetsen maar dan beter met een tongschraper. Na een paar dagen zou je verbetering moeten zienAnoniem12 mei 2018 om 16:52Ik spoel nu 3 dagen met zoutwater maar verschil zie ik niet veel en ik schraap m’n tong simpel met een lepel maar dat verwijderd alleen de bovenkant, is dit misschien een goede tongschraper https://www.kruidvat.nl/kruidvat-ultradent-tongreiniger/p/4210025
Wil liefst geen dure en wil het te kunnen halen bij een drogist zoals kruidvat of trekpleister.
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2018 om 17:00dat is er een die je kunt gebruiken
ReagerenAnoniem14 mei 2018 om 13:28Ik heb de tongschraper gekocht en gebruikt, het witte is voor het meeste weg maar er kwam een klein beetje bloed vrij, waarschijnlijk door te hard borstelen ben ook gelijk gestopt. Kon dit kwaad?(blijvende schade ofz)
ReagerenJohn (moderator)
14 mei 2018 om 14:58Nee, maar even niet schrapen of borstelen
ReagerenAnoniem14 mei 2018 om 15:23John (moderator)
14 mei 2018 om 15:41Dat ziet er toch prima uit….
Reageren