- Jan12 december 2017 om 08:33
Goedemorgen,
Vorige week maandag was het zover: een koortslip. Niet de eerste keer dus gelijk vol gaan behandelen. Een weekje later is het korstje er zojuist afgegaan. Echter is er nog wel sprake van een ietwat rode huid op de plek. Er zijn geen blaasjes aanwezig, en bij het laatste stukje korst dat eraf ging is er geen bloeding geweest.
De huid is zo goed als egaal maar nog wel een klein beetje rood. Nu zou ik vanavond graag weer een gezellige avond met mn viendin willen beleven. Kan dit? Of is dit nog te vroeg?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 december 2017 om 12:46Het plekje is nog steeds besmettelijk.
ReagerenJan12 december 2017 om 14:32Het plekje is zo langzamerhand zo goed als niet rood meer. Daarnaast heb ik altijd begrepen dat de koortslip zijn besmettelijkheid verliest wanneer hij volledig ingedroogd is en een korstje heeft. Ook las ik dat de huid onder het korstje nog een beetje schilferig kon zijn.
Indien dit onjuist is, tot wanneer is een koortslip dan besmettelijk?
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2017 om 15:13Het meest besmettelijk is een koortslip als het blaasje er nog is of de wind nog vochtig is. Maar ook als er al een korstje is gevormd, kan het virus nog steeds actief zijn.
Reageren