Zoeken Vraag het forum

nieuwe huisarts ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

In september ga ik bij mijn zus in Tilburg wonen (woon nu in Enschede) om daar een opleiding te gaan doen bij de luchtmacht ik vraag me nu alleen af wat ik het beste kan doen met mijn huisarts mijn huidige huisarts kent me al mijn hele leven en weet dus alles wat heel gemakkelijk is in sommige situaties want dan hoef ik niet alles uit te leggen en ik heb een goede band met mijn huisarts wat ik ook belangrijk vind maar goed een huisarts 180 km ver weg is ook niet handig en ik vraag me dus af of ik niet beter een huisarts in Tilburg kan nemen ?

Daarbij komt ook dat ik niet weet of ik wel een huisarts in Tilburg kan nemen omdat ik daar niet woon maar ingeschreven sta bij mijn moeder in Enschede kan iemand me misschien helpen wat ik het beste kan doen en of het kan mijn moeder en ik komen er niet helemaal uit

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het goed is hoef je niet van huisarts te wisselen. Je kunt volgens mij gebruik maken van de geneeskundige dienst van de Luchtmacht. Maar dat zou je dan even moeten navragen.

Reageren
    Anoniem

Ja dat klopt maar ik ga 3 weken naar school en dan 1 week naar een vliegbasis daar ben ik wel voorzien van een huisarts maar die andere 3 weken niet

Reageren
    John (moderator)

Hoelang gaat je opleiding duren?
    Je kunt, als je elders verblijft altijd gebruik maken van een huisartsendienst. Dat zou je dan kunnen vergelijken met als je in Nederland ergens op vakantie bent. Ook dan kun je als dat nodig is naar een huisarts. Het zou dan alleen kunnen zijn dat je het consult eerst zelf moet betalen en dan declareren bij je ziektekostenverzekeraar. Ga naar een huisartsenpraktijk in Tilburg en overleg het. Ze zullen dat ongetwijfeld vaker aan de hand hebben in Tilburg.
    Je zou het ook kunnen overleggen met je ziektekostenverzekeraar.

Reageren
    Anoniem

De huisartsenpost daar zegt gewoon we helpen alleen bij spoedgevallen dus als ik gewoon ergens last van heb wat geen spoed heeft word ik niet geholpen.

De huisarts van mijn zus zou dit wel willen doen maar dat vergoed de verzekering niet waardoor de kosten voor mezelf zijn.

Het enige wat mijn moeder en ik konden bedenken is dat als ik ziek ben ik toch vrij zou moeten vragen waardoor ik naar Enschede zou kunnen komen maar als je ziek bent is 2,5 uur in de trein ook niet het eerste waar je op zit te wachten vandaar dat ik om advies vraag want mijn moeder en ik komen er niet helemaal uit.

Ik weet ook niet zeker hoe het zit dat als je op papier in Enschede woont of je dan een huisarts in Tilburg zou kunnen nemen

Reageren
    Anoniem

Mijn opleiding gaat trouwens 4 jaar duren

Reageren
    John (moderator)

Ik zou dit probleem toch eens voorleggen aan de ziektekostenverzekeraar.

Reageren
Reageer op: nieuwe huisarts ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.