Zoeken Vraag het forum

Rode blaasjes op buitenste schaamlippen???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anna

Hoi allemaal, ik heb sinds 2,5 week nu erg veel last van pijn/jeuk bij mijn vagina. Nu zag ik dat er op allebei de buitenste schaamlippen een soort lijntje loopt. Dit lijntje is rood en glanst, het lijken een soort blaasjes. Ik heb er erg veel last van en vind het verschrikkelijk om mijn vriend steeds te moeten afwijzen met seks. We hebben sinds twee maanden seks en doen het altijd veilig met condoom ookal ben ik aan de pil.
    Ik las op internet over het herpes virus maar we hebben nooit onveilige seks gehad en we hebben allebei nooit koortslip dus aan orale seks kan het ook niet liggen lijkt me!?

Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?? Ik zit er echt heel erg mee en wil liever niet naar de dokter… Tips??

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Anna,
    Het zou toch om een herpes infectie kunnen gaan.
    En nooit een koortslip gehad is nogal een uitspraak. Sommige mensen hebben koortslippen en weten dat niet. Die koortslip gaat dan wel weg maar de herpes infectie dus nooit.Het kan heel goed zijn dat je die ene koortslip nooit meer klachten hebt. Bij sommige dingen denk je niet eens dat het om een koortslip gaat.

Overigens is een condoom geen garantie dat je niet besmet raakt met het herpes genitalis virus.

Ik adviseer je om toch maar naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Anna

Dankjewel Tandor,
    Ik kreeg er de afgelopen dagen steeds meer last van en ben toch naar de dokter gegaan. Nu blijkt dat ik best wel een erge schimmelinfectie heb, maar niet gekregen van mijn vriend ofzo, gewoon door een veranderde zuurgraad. Ik heb nu een pil die ik moet inbrengen en zalf om te smeren. Hopelijk is het zoals de dokter zei tussen 2 tot 4 weken over, maar het kan ook wat langer duren want ze stond er erg van te kijken hoe rood mijn huid was!

Reageren
    Candida

Ik heb candida:

Candida is een onschuldige schimmelinfectie.
    Klachten zijn jeuk en witte afscheiding.
    Plassen en vrijen kan pijn geven.
    De klachten gaan meestal vanzelf over.
    Bij veel klachten kunt u vaginale tabletten, capsules of crème krijgen via uw huisarts.

Bron/Lees verder:
    http://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-candida

Reageren
    John (moderator)

Goed dat je gegaan bent Anna, dan heb je in ieder geval zekerheid en je komt er weer vanaf.

Reageren
Reageer op: Rode blaasjes op buitenste schaamlippen???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.