- Anoniem1 maart 2016 om 19:26
Hallo, ik ben al 2 jaar aan de pil en nog vrij jong. Ik heb de laatste 2 maanden dat ik wel precies in mijn stopweek “ongesteld” wordt maar ik weet niet of ik het ongesteld kan noemen. Ik had de eerste maand eerst veel bruin bloed en daarna rood maar nu heb ik echt alleen bruin bloed en super weinig. Ik heb een vriend en 2 keer was de MAP nodig maar dat was allemaal goed geregeld en verder de pil goed gebruikt. Kan ik zwanger zijn ? Ik ben hier heel erg bang voor. Iemand advies of hulp?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 maart 2016 om 19:36Als je 2 x de MAP hebt gebruikt gooit dat wel de hormoonhuishouding in de war.
Ga met de klachten naar de huisarts. Misschien is het goed om van pil te wisselen.Ik vraag me alleen af waarom je de MAP moet gebruiken als je de pil slikt….
ReagerenAnoniem1 maart 2016 om 19:58Goeie vraag haha, ik gebruikte hem omdat ik 1 keer de pil vergeten maar we toch seks hadden in de stopweek, waardoor ik toch maar voor de zekerheid hem innam! Ik ben pas 16 en bang om met de huisarts te praten, is het normaal om hierover te praten?
ReagerenJohn (moderator)
1 maart 2016 om 20:05Aha…
Natuurlijk is het normaal om hier met je huisarts over te praten. Daar is de huisarts nou juist voor.
Reageren
Je hoeft ook niet “alles” te vertellen maar wel dat je menstruaties zo verlopen.Anoniem1 maart 2016 om 20:13Is goed! Maar het kan ook zijn dat mijn menstruatie zo raar doet door de map toch? Ik heb gistermiddag pas m’n 2 de map ingenomen en werd gisterochtend ook ongesteld. Misschien kan t door de map zijn dat m’n menstruatie al helemaal weggaat?
ReagerenJohn (moderator)
1 maart 2016 om 20:17Dat zou kunnen… Je kunt nog een strip afwachten en dan kijken hoe het is.
Reageren
Als het dan weer zo is, kan het zijn dat je toch een een keer van pil zou moeten wisselen.Anoniem1 maart 2016 om 20:21Ik heb nu eigenlijk al de lichtste pil maar dankjewel voor de antwoorden! Ik heb ook advies gevraagd aan een deskundige en die zegt precies hetzelfde , dat het waarschijnlijk door de map komt aangezien ik ook zo jong ben. Dankjewel!
Reageren