- Anoniem11 januari 2016 om 15:00
Hallo,
Ik ben sinds kort gestopt met de pil. En nu was mijn menstruatie de afgelopen maand een beetje vreemd. Ben wel eerder gestopt geweest met de pil maar toen was mijn menstruatie gewoon normaal. Ik leg het even uit.Menstruatie 2 december tot 8 december
23 december een grote hoeveelheid slijm dus vermoed een eisprong
Menstruatie 2 januari tot 6 januari
Dat betekent dat ik pas 21 dagen na mijn menstruatie een eisprong heb gehad en na deze eisprong 10 dagen erna al mijn menstruatie kreeg.
Nu had is gister avond 10 januari en vanochtend 11 januari een soort van beige afscheiding. 4 dagen na mijn menstruatie dus. Ik heb dit nog nooit gehad en wel het een en ander gelezen maar niet 1 verhaal is hetzelfde vandaar mijn eigen vraag.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 januari 2016 om 15:41[quote]Menstruatie 2 december tot 8 december
Reageren
23 december een grote hoeveelheid slijm dus vermoed een eisprong
Menstruatie 2 januari tot 6 januari
Dat betekent dat ik pas 21 dagen na mijn menstruatie een eisprong heb gehad en na deze eisprong 10 dagen erna al mijn menstruatie kreeg.[/quote]
Het is natuurlijk nog maar de vraag of de afscheiding ook door de eisprong is veroorzaakt..slijmafscheiding kan ook spontaan ontstaan.
De slijmafscheiding die je nu hebt zou wel van de eisprong kunnen zijn. Cervixslijm ontstaat net voor de eisprong…Anoniem11 januari 2016 om 17:01Oke dat is duidelijk, maar afgelopen woensdag was mijn laatste menstruatie dag, kan ik dan nu al een eisprong hebben?
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2016 om 17:14Je moet rekenen vanaf de eerste dag van de menstruatie.
Begonnen op 2 januari. Bij een normale cyclus valt de eisprong tussen de elfde en zestiende dag van de cyclus.Laten we even de elfde dag nemen….dan zou je eisprong op 13 januari zijn.
Reageren
Cervixslijm ontstaat voor de eisprong….dus in dit geval zou het cervixslijm kunnen zijn.Anoniem11 januari 2016 om 19:01Oke die snap ik nu. Maar hoe kan het dan dat het de vorige keer zo lang duurde? Ik weet bijna zeker dat het bij mijn vorige cyclus echt mijn cevixslijm was. Dit viel zo erg op.
In iedergeval bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2016 om 19:38Daar heb zo 1-2-3 ook geen verklaring voor.
Reageren
Wellicht heeft de baarmoeder het slijm langer vastgehouden