Zoeken Vraag het forum

10 dagen na vermoedelijke eisprong menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik ben sinds kort gestopt met de pil. En nu was mijn menstruatie de afgelopen maand een beetje vreemd. Ben wel eerder gestopt geweest met de pil maar toen was mijn menstruatie gewoon normaal. Ik leg het even uit.

Menstruatie 2 december tot 8 december

23 december een grote hoeveelheid slijm dus vermoed een eisprong

Menstruatie 2 januari tot 6 januari

Dat betekent dat ik pas 21 dagen na mijn menstruatie een eisprong heb gehad en na deze eisprong 10 dagen erna al mijn menstruatie kreeg.

Nu had is gister avond 10 januari en vanochtend 11 januari een soort van beige afscheiding. 4 dagen na mijn menstruatie dus. Ik heb dit nog nooit gehad en wel het een en ander gelezen maar niet 1 verhaal is hetzelfde vandaar mijn eigen vraag.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Menstruatie 2 december tot 8 december
    23 december een grote hoeveelheid slijm dus vermoed een eisprong
    Menstruatie 2 januari tot 6 januari
    Dat betekent dat ik pas 21 dagen na mijn menstruatie een eisprong heb gehad en na deze eisprong 10 dagen erna al mijn menstruatie kreeg.[/quote]
    Het is natuurlijk nog maar de vraag of de afscheiding ook door de eisprong is veroorzaakt..slijmafscheiding kan ook spontaan ontstaan.
    De slijmafscheiding die je nu hebt zou wel van de eisprong kunnen zijn. Cervixslijm ontstaat net voor de eisprong…

Reageren
    Anoniem

Oke dat is duidelijk, maar afgelopen woensdag was mijn laatste menstruatie dag, kan ik dan nu al een eisprong hebben?

Reageren
    John (moderator)

Je moet rekenen vanaf de eerste dag van de menstruatie.
    Begonnen op 2 januari. Bij een normale cyclus valt de eisprong tussen de elfde en zestiende dag van de cyclus.

Laten we even de elfde dag nemen….dan zou je eisprong op 13 januari zijn.
    Cervixslijm ontstaat voor de eisprong….dus in dit geval zou het cervixslijm kunnen zijn.

Reageren
    Anoniem

Oke die snap ik nu. Maar hoe kan het dan dat het de vorige keer zo lang duurde? Ik weet bijna zeker dat het bij mijn vorige cyclus echt mijn cevixslijm was. Dit viel zo erg op.

In iedergeval bedankt.

Reageren
    John (moderator)

Daar heb zo 1-2-3 ook geen verklaring voor.
    Wellicht heeft de baarmoeder het slijm langer vastgehouden

Reageren
Reageer op: 10 dagen na vermoedelijke eisprong menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.