Zoeken Vraag het forum

Vroege menstruatie na eerste keer seks en morning after pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste dokter

Ik heb vorige week voor het eerst seks gehad. We hebben er toen niet aan gedacht om een condoom te gebruiken… Ik nam de pil nog niet dus ben ik de volgende morgen de morning after pil gaan halen.

Ik heb pas twee weken geleden mijn menstruatie gehad, dus het is nog niet lang geleden. Nu heb ik mijn menstruatie opnieuw. Het is dus vandaag 14 dagen geleden sinds de eerste dag van mijn vorige menstruatie. Ik vroeg mij af of het wel normaal is dat ik ze zo vroeg krijg. Kan ik er nu gerust in zijn dat ik niet zwanger ben?

Ik heb gehoord van een vriendin dat na het nemen van de morning after pil je menstruatie enkele dagen vroeger kan komen, maar bij mij is dit nu twee weken te vroeg en het baart me wel zorgen…

Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is toch een gevolg van het nemen van de MAP. Normaliter krijg je dan binnen een week ongeveer een onttrekkingsbloeding. dat is dus vrij normaal.
    Je moet er wel rekening mee houden, dat je te verwachten menstruatie nu dus later gaat komen. Je hebt immers nu al een bloeding gehad. Je cyclus verschuift dus een beetje.

Reageren
    ja

is het normaal dat je na 4 augustus
    aftermoringpil gehad hebt en dan 19e augustus een bloeding krijgt/hebt me borsten zijn mega gevoelig was de 20ste ineens mega misselijk geworden en zwangerschapstest gedaan negatief getest komt me ongesteldheid dan wel weer goed op gang heb de eingen merk Levonorgestrelpil gebruikt

Reageren
    ja

van de kruidvat

Reageren
    John (moderator)

Dat kan

Reageren
Reageer op: Vroege menstruatie na eerste keer seks en morning after pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.