- Anoniem27 februari 2015 om 23:15
Hallo, 2 weken geleden was mijn laatste dag ongesteldheid, en ben toen weer met een nieuwe pilstrip begonnen. Een week hierna kreeg ik ineens een bloeding, een soort bloedstolsel met wat vers bloed. Vaanaf dat moment voel ik elke keer een soort druk alsof het ongesteld worden eraan komt, maar er komt niks, en ik slik de pil ook. Ook heb ik snel buikpijn en obstipatie. Vandaag weer datvage gevoel met wat vers bloed. Een doorbraakbloeding is natuurlijk mogelijk, maar ik heb het nog nooit gehad, dusvond het vreemd. Ik heb voor de zekerheid afgelopen week zelfs een zwangerschaptest gedaan, jeweet maar nooit, maar deze was negatief, en bedacht me later misschien ook erg vroeg.
Heeft iemand enig idee wat er zou kunnen zijn en of dit raar of zorgwekkend is?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 februari 2015 om 23:28Het kan inderdaad een doorbraakbloeding zijn. Dat is op zich niet zo vreemd, ook al heb je er eerder geen last van gehad. Als het vaker voor komt, ga dan even naar je huisarts. Misschien dat een andere pil dan een oplossing kan zijn.
ReagerenAnoniem27 februari 2015 om 23:34Ok, zal ik doen. Het kan dus in principegewoon komen doordat de pil niet helemaal geschikt meer is? Is hij dan nog wel veilig ?
Ik moet binnenkort toch weer naar de dokter , zal het dan eens vragen.
Wilde even kijken in hoeverre ik het zelf op kon lossen aangezien ik bijna een strippenkaart op de dokter heb de laatste tijd.
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2015 om 23:41Met werking en veiligheid van de pil heeft dat niets te maken. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je hoeft ook niet meteen naar de dokter. Wacht even tot na de volgende stopweek en kijk dan hoe het gaat. Als het goed is komt die er binnenkort toch ook weer aan.
ReagerenAnoniem28 februari 2015 om 18:44Prima, ik wacht het even af. Wel vervelend! Laat die strip maar snel op zijn!
ReagerenJohn (moderator)
28 februari 2015 om 21:20Je kunt eventueel eerder een stopweek inlassen. Dat is geen probleem. Als je er maar voor zorgt dat de stopweek dan niet langer duurt dan 7 pilvrije dagen. Je krijgt dan wel een verschuiving in je cyclus.
ReagerenAnoniem1 maart 2015 om 08:08Jaa dat zou inderdaad kunnen, maar ik sla wel vaker een stopweek over en slik dan de pil een keer extra door, en ik heb me voorgenomen om dat niet meer te doen, en gewoon netjes een pilstrip leeg te maken en dan een stopweek in te lassen, dus ik maam hem gewoon wel op. Ik heb thuis altijd een Pilstrip liggen, en bij mijn vriend ook, voor het geval ik hem thuis vergeet, en heb er altijd 1 in mijn tas voor als ik ergens blijf slapen, dus het gebeurt nog weleens dat de cyclus iets verzet wordt doordat ik een pil uit een andere pil strip slik tussendoor..
Reageren