Zoeken Vraag het forum

moet ik mij zorgen maken of niet? 5dagen overtijd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben 18 en nog maar 5 maanden samen met mijn vriend. Ik ben niet aan de pil omdat ik hier niet goed tegen kan. Voor de rest doen we het altijd veilig.

Mijn maandstonden zijn niet regelmatig het kan wel eens gebeuren dat ze 1 a 2 dagen later pas verschijnen. Nu is het al 5 dagen geleden dat ik ze heb gehad. Eerst dacht ik dat het aan de stress lag. Ik heb de laatste 2 weken echt enorm hard gestrest, maar nu begin ik me toch wel zorgen te maken.

Mijn borsten doen wel pijn, maar dat gebeurt wel vaker. Hetgene wat mij echt zorgen baart is dat ik alles op eet wat ik tegenkom. Ik heb nooit genoeg gegeten, alsof mijn buik nooit vol zit.

Ik ben echt ontzettend bang om een zwangerschapstest te doen, zeker alleen. Als mijn ouders dit weten, zullen ze er geen begrip voor tonen en omdat de relatie met mijn vriend redelijk pril is durf ik het hem ook niet goed te vertellen.

Aub help me.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als jullie het altijd veilig doen, is er toch weinig reden om aan te nemen dat je zwanger zou kunnen zijn. Ik begrijp dit niet zo goed.
    Je geeft zelf al aan dat je menstruatie onregelmatig is. Daarnaast heb je de laatste 2 weken enorm veel stress gehad. Dan is het op zich toch niet zo raar dat je menstruatie nog iets later gaat komen.
    Maar zekerheid kun je natuurlijk alleen maar krijgen als je een zwangerschapstest doet.

Reageren
    Anoniem

Ik maak me gewoon zorgen omdat het 1 keer, vlak na mijn vorige menstruatie een keertje zonder condoom is gebeurd. Ik ben zo stom geweest om geen map te nemen die dag. Sinds toen zit ik er al met in men hoofd dat de kans er is. Ik weet dat deze klein is maar wat verklaart dan mijn enorme eetlust?

Reageren
    John (moderator)

Je eetlust wordt niet door zwangerschap veroorzaakt.
    Vlak na je vorige menstruatie is dus ongeveer 3 weken geleden. Daar kun je nu nog geen zwangerschapssymptomen van hebben zoals grotere eetlust.
    Maar een zwangerschap is niet uitgesloten. Doe dus een zwangerschapstest.

Reageren
    Anoniem

Ik heb vandaag toch mijn ms gekregen. Al goed! Bedankt

Reageren
Reageer op: moet ik mij zorgen maken of niet? 5dagen overtijd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.