- Anoniem28 februari 2014 om 22:53
Hallo,
Ik ben een meisje van 13 (bijna 14) en ik ben nog niet ongesteld. Opzich is dat niet zo erg. Mijn moeder vroeg laatst of ik al ongesteld was, ik zei nee. Ze vond het raar want zij was het op haar 12e. Ook heb ik al 2.5jr witte vloed en begonnen mijn borsten met groeien op mijn 10e..
Wat moet ik doen? Mijn moeder is best bezorgd.
Mvg.
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 februari 2014 om 23:05Het is op zich niet zo vreemd dat je nog niet ongesteld bent. Ik zou gewoon nog even afwachten. Het zal eerstdaags toch gaan gebeuren. Uiteraard kun je naar de huisarts gaan als jullie je daar toch zorgen over blijven maken.
ReagerenAnoniem28 februari 2014 om 23:14Beste Tandor,
Dat vermeldde ik ook. Maar kan het zijn dat je een tijdelijke ‘stop’ in je puberteit hebt? Dat idee heb ik zelf als dat kan
Mvg.
ReagerenJohn (moderator)
28 februari 2014 om 23:28Een tijdelijke stop is niet erg waarschijnlijk. Waarom denk je zelf dat dat zo zou kunnen zijn?
ReagerenAnoniem2 maart 2014 om 09:08Omdat bijvoorbeeld mijn borsten een jaar op de zelfde grootte bleven. Sinds november zijn ze gelukkig weer aan het groeien. Ook kwa lengte groeide ik niet zo heel veel (1.61-1.65)..
ReagerenJohn (moderator)
2 maart 2014 om 09:14Ik zou me daar maar eens geen zorgen over maken. Je bent 13 jaar en hebt nog heel wat jaartjes die je nog kunt groeien. Dat geldt dus ook voor je borsten.
ReagerenAnoniem12 maart 2014 om 18:20Ik heb het zelfde ik ben ook13 bijna 14 en iedereen uit me klas is het al moet ik me zorgen maken me moeder was het ong. toen ze 13 was ..
Mvg,
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2014 om 18:26Je hoeft je daar nog geen zorgen over te maken. De een is iets eerder dan de ander.
ReagerenAnoniem23 maart 2014 om 22:00Een voorbeeld: mijn linkerborst is nog geen AA en mijn rechtse is een volle A
Is dat normaal?
ReagerenJohn (moderator)
23 maart 2014 om 22:06Dat kan voor komen. Als je je daar ongerust over maakt ga dan naar je huisarts.
ReagerenAnoniem23 maart 2014 om 22:44Je bent nog erg jong en je borsten groeien nog steeds,wees daarom niet bezorgt,het komt wel goed,echt waar.Dat je nog steeds niet ongesteld bent zegt ook niets.Ikzelf was zestien jaar en dat is vroeg genoeg,wees blij.Daarbij moet je je niet meten met andere meisjes/meiden.Iedereen is anders en ongesteld kun je nog lang genoeg zijn.Maak je niet ongerust,geniet zolang je nog nergens last van hebt en verder wens ik je succes.
Reageren