Zoeken Vraag het forum

Menstruatiepijn maar word niet ongesteld.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal, ik ben een meisje van 23 jaar en ben nog maagd. Ik had 4 dagen geleden ongesteld moeten worden, 4 dagen geleden begon mijn buik op te zetten en kreeg ik buikkrampen, hieraan herken ik mijn menstruatie, maar ik werd niet ongesteld. Wel de pijn maar geen bloedverlies..

Nu heb ik wel een tijdje geleden met mijn vriend afgesproken en hebben we een beetje droogseks gehad, we hadden kleren aan. Hij onderbroek en spijkerbroek en ik onderbroek legging en een jurkje. Het klinkt heel raar maar ik voel me gewoon zwanger, je kan hier toch niet zwanger van worden? Ik lees op internet van wel en maak me druk. Mijn menstruatie is over het algemeen mooi op tijd.

HELP, groet Merel.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Merel,

Zo kun je dus niet zwanger raken. Met 23 jaar zou je dat onderhand wel moeten weten. Het kan best zijn dat je menstruatie een keer later komt of zelfs wegblijft. Het druk maken hierover zal in ieder geval zeker niet helpen: sterker nog het kan ervoor zorgen dat je niet menstrueert.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie en ergens weet ik wel dat het niet kan maar als mijn buik dan dik wordt en ik ben over tijd, dan twijfel ik daar over.. Moet ik hier voor naar de huisarts? Of is het normaal?

Merel.

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft daarvoor niet naar je huisarts. Gewoon nog even afwachten of de menstruatie toch nog op gang komt. Een ding is 100% zeker: zwanger kun je zo dus niet worden.

Reageren
    Anoniem

Dan zal ik dat vanaf nu uit mijn hoofd zetten. Ik wacht het nog even af. Ik ben een paar weken geleden begonnen met een dieet en ipv af te vallen kom ik aan en daarom dacht ik dat er iets mis kon zijn. Heb toen ook aan een zwangerschap gedacht ondanks dat onmogelijk lijkt te zijn.

Reageren
    John (moderator)

Het zou natuurlijk aan het dieet kunnen liggen.
    Wat is het voor een dieet? Hoe vaak eet je per dag? Drink je minimaal 1,5 liter per dag?
    Hoe lang ben je en wat weeg je? Hoeveel kilo wou je kwijt?

Reageren
    Anoniem

Het is mijn eigen dieet, ik dronk eerst 2 redbulls per dag en nu al 4 weken niks meer, dat heb ik vervangen door een half liter water per dag. Ipv snoep/chips neem ik een appel of rozijnenbroodje. Ik ben 1.58m en weeg 56 kilo. Mijn laatste menstruatie was ook heel anders, ik had minder bloedverlies en het was eerder bruin dan rood..

Reageren
    Anoniem

Ik wil graag 4 kilo kwijt en eet ongeveer 2 of 3 keer per dag. Ik ontbijt bijna nooit, neem pas rond 2uur een broodje, dan pas krijg ik trek. Wel neem ik stipt elke ochtend een bakje koffie!

Reageren
    John (moderator)

Eerst wil ik maar even zeggen, dat je gewicht heel goed past bij je leeftijd en lengte.

[quote]Ik wil graag 4 kilo kwijt en eet ongeveer 2 of 3 keer per dag. Ik ontbijt bijna nooit, neem pas rond 2 uur een broodje, dan pas krijg ik trek. Wel neem ik stipt elke ochtend een bakje koffie![/quote]Niet helemaal vreemd dat je dus niet afvalt. Omdat je maar 2 of 3 x per dag eet en dan waarschijnlijk ook nog te weinig gaat je lichaam in “spaarstand” omdat het lichaam gebrek aan voedsel constateert. Alles wat je dan eet wordt gelijk als koolhydraten opgeslagen. Je valt dan dus ook niet af.
    Dat kan de reden zijn dat er dus ook problemen met je menstruatie zijn. Ga dus anders eten en zorg dat je minimaal 1,5 liter per dag drinkt.

Lees ook eens:
    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/95919-afslankdieet-om-verantwoord-af-te-vallen.html

Reageren
Reageer op: Menstruatiepijn maar word niet ongesteld.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.